نقش بسزای معلمان در مقابله با استحاله فرهنگی

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: معلمان نقش بسزایی در مقابله با استحاله فرهنگی دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم گفت: معلمان مسئولیتی بزرگ در تربیت آینده سازان کشور دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش و مسأله تعلیم و تربیت از مسائل مهم در هر کشوری است و مسئولان باید توجه خاصی به فرهنگیان و ارتقای جایگاه آنان داشته باشند.

فاطمی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی شهید مطهری به عنوان مجاهد برجسته و نستوه راه علم و دین اضافه کرد: این عالم ربانی با قلم خود راه روشن اسلام را تبیین کرد و پرورش دهنده افرادی بود که زمینه ساز پیشرفت کشور شدند.

وی با اشاره به دسیسه‌های چهار دهه اخیر دشمن علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمن پس از آن که در جنگ نظامی به اهداف خود نرسید، از طریق ایجاد جنگ نرم و جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب است که جوانان باید در این زمینه هشیار باشند.

خطیب موقت جمعه شهرکرد تأکید کرد: استحاله فرهنگی و تغییر ماهیت فکری و اعتقادی دانش آموزان و جوانان درباره دین و ارزش‌های انقلابی، راهبرد و ابزار نفوذ دشمن برای تسلط بر امور کشور است.

فاطمی ادامه داد: تعلیم و تربیت دینی فرزندان و دانش آموزان مهم‎ترین سد در برابر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های مختلف دشمن است که آموزش و پرورش و معلمان نقش بسزا و مهمی در این راستا بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان افزود: بایستی دل‌ها برای ورود به میهمانی خدا آماده باشد تا بتوان از ظرفیت‌های ضیافت الله بهره گیری کرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: رمضان ماه صبر و بردباری، دستگیری و اطعام فقرا، فرصتی برای خودسازی انسان‎ها و آمرزش گناهان، و تطهیر روح و جان است.

وی تأکید کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحقق اتحاد و انسجام اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرکرد

برچسب ها: نماز جمعه ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار