برای نخستین بار در کشور؛

سند بوم سازگان زاگرس تدوین شد

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سند بوم سازگان زاگرس برای نخستین بار در کشور تهیه و تروین شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهمن افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور شامگاه چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ در شهرکرد، از تهیه و تدوین سند بوم سازگان زاگرس برای نخستین بار در کشور خبر داد.

وی گفت: این سند به منظور اجرای طرح‌ها و اقدامات پایدار برای حفاظت و توسعه جنگل‌ها با محوریت مردم و بهره برداران تدوین شد.

افراسیابی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی و گسترش پدیده خشکیدگی جنگل‌های زاگرس در سال‌های گذشته و اجرای اقدامات مدیریتی و حفاظتی ویژه برای کنترل این پدیده، این سند به ۱۱ استان زاگرس نشین ابلاغ شده است.

وی افزود: برای اجرای این سند بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

افراسیابی، اجرای عملیات آبخیزداری در جنگل‌های زاگرس، شناسایی گلوگاه‌های قاچاق و بهره برداری در قالب طرح‌های جنگل داری چند منظوره را از برنامه‌های این سند بیان کرد.

معاون حفاظت امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به منظور بازدید از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/خ

اجرای سند بوم سازگان زاگرس در ۱۱ استان

برچسب ها: منابع طبیعی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار