معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آخرین وضعیت رانندگان ایرانی زندانی در ترکیه/ طلب هما بیشتر از بدهی آنها به فرودگاه ترکیه است

آدم‌نژاد گفت: برای آزادسازی رانندگان ایرانی کامیون‌های ترانزیتی زندانی شده در ترکیه به موافقت نامه اروپایی حمل و نقل کالا پیوستیم.

آخرین وضعیت زندانیان کامیون‌های ایرانی در ترکیه/ طلب هما بیشتر از بدهی آنها به فرودگاه ترکیه استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه در هشتمین اجلاس کمیسیون حمل و نقل ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران با اشاره به رابطه خوب ایران و ترکیه در بخش حمل و نقل اظهار کرد: سال‌هاست، همکاری‌های حمل و نقلی این دو کشور ادامه دارد و کمیسیونی که امروز تشکیل شد پس از ۷ سال فعالیت خود را از سر گرفت و در هر چهار حوزه حمل و نقلی و حمل و نقل ترکیبی مباحثی مطرح شد.

آدم نژاد گفت: در بخش جاده‌ای کم کردن توقف کامیون‌های ترانزیتی و سرعت بخشیدن به صف‌های این کامیون‌ها مطرح و توافقاتی در این زمینه انجام شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش ریلی توافقاتی در حوزه بار و مسافر داشتیم و درباره مسیر ریلی چشم ثریا و احداث آن مواردی بین ایران و ترکیه مطرح شد.

وی با اشاره به بخش هوایی گفت: در بخش هوایی توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد محدودیت‌ها با نظر مساعد حل شود.

آدم نژاد بیان کرد: برای محل دفاتر شرکت‌های ایرانی در فرودگاه جدید استانبول مکانی مشخص و مقرر شده این مشکلات بررسی شود البته تا امروز دلیل این مشکلات مشخص نیست.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره تحریم‌ها و بدهی هما به فرودگاه‌های ترکیه، تصریح کرد: از آن طرف نیز برخی از ایرلاین‌های ترکیه‌ای به فرودگاه‌های ما بدهی دارند.

آدم نژاد افزود: به خاطر نقل و انتقال پول، مشکلاتی میان ایرلاین‌های ایرانی و فرودگاه‌های ترکیه‌ای رخ داده بود و ترکیه‌ای‌ها اعلام کردند نمی‌توانند روشی برای انتقال پول به ایران پیدا کنند. همچنین با توجه به اینکه دو طرف مجموعه‌های مجزایی از یکدیگر بودند، امکان تهاتر وجود نداشت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، درباره مشکل سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه گفت: در مورد این مشکل نیز مذاکراتی داشتیم و مقرر شد طرف ترکیه‌ای به زودی نظر خود را به ایران منتقل کند.

آدم نژاد درباره رانندگان کامیون‌های ترانزیتی که در ترکیه زندانی هستند، گفت: آماری از تعداد این رانندگان نداریم، اما در این زمینه برای اینکه ساختار کنترلی بین آنها ایجاد کنیم اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم که مهم‌ترین آنها پیوست ایران به ADR (موافقت نامه اروپایی حمل و نقل کالا) بپیوندیم، البته راننده زندانی اعدامی ایرانی در ترکیه نداریم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه درباره مرز بازرگان و مرز گل‌بُلاغ امروز هم مذاکراتی انجام شده و درباره نبود قرنطینه‌ها در برخی از ساعات در این مرز‌ها صحبت‌هایی صورت گرفته و در این اجلاس مقرر شد هر دو طرف نظر مساعد خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: ما محدودیت تردد با ترکیه از نظر تعداد کامیون نداریم البته تعداد تردد‌ها از سوی ایران بیش از طرف ترکیه‌ای‌ها است.

آدم نژاد با اشاره به اختلاف قیمت سوخت بین ایران و ترکیه گفت: مابه‌التفاوت سوخت ایران از طرف ترکیه‌ای دریافت می‌شود و ما سعی کرده‌ایم طرح پلمپ مخزن سوخت را در مرز‌ها ایجاد کنیم، اما با وجود این امر باز هم برخی ناوگان ترکیه تمایل دارند در ایران سوختگیری کنند که دلیل آن ارزان بودن سوخت ایران است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآوری کرد: ایران مابه‌التفاوت قیمتی را از ناوگان ترکیه دریافت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار