ادعای بولتون: موشک‌های ایران برای حمل تسلیحات هسته‌ای طراحی می‌شوند/برای آزادی وارمبیر پولی پرداخت نشد

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز اتهامات بی‌اساس واشنگتن را علیه ایران تکرار کرد.

ادعای بولتون: موشک‌های ایران برای حمل تسلیحات هسته‌ای طراحی می‌شوند/برای آزادی وارمبیر پولی پرداخت نشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، اتهامات بی‌اساس واشنگتن را علیه ایران تکرار کرد.

بولتون مدعی شد تنها هدف واقعی ایران از ساخت موشک‌های بالستیک استفاده از آنها برای حمل تسلیحات هسته‌ای است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: ایران همچنان بزرگترین حامی مالی تروریسم بین‌المللی است.

او همچنین خشم خود را از مصاحبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با فاکس نیوز، ابراز کرد و مدعی شد اظهارات ظریف «مضحک و پروپاگاندایی طراحی‌شده» برای تحت تأثیر قرار دادن فضای سیاسی در داخل آمریکاست.

بولتون در پاسخ به سوال مجری برنامه فاکس نیوز مبنی بر اینکه «آیا کره شمالی برای آزادی اتو وارمبیر درخواست پول کرد؟»، پاسخ داد: به نظر می‌رسد که آن‌ها درخواست پول کردند. این مسئله پیش از ورود من به دولت آمریکا رخ داد، اما تا جایی که می‌دانم اینگونه بوده است.

مجری فاکس نیوز پرسید: آیا «جوزف یون»، مقام آمریکایی که برای خارج کردن وارمبیر از کره شمالی در آنجا حضور داشت، سندی امضا کرد که وعده پرداخت این مبلغ را می‌داد؟
بولتون گفت: بله، به من اینگونه گفته شده است.

مجری سپس گفت: سوال نهایی اینکه آیا آمریکا بعد از آزادی وارمبیر، پولی به کره شمالی، ولو به شکل پنهانی، پرداخت کرده است؟
بولتون در پاسخ مدعی شد: مطلقا نه. تصور می‌کنم نکته کلیدی همین جاست. رئیس جمهور (ترامپ) در آزادسازی بیش از ۲۰ گروگان از حبس در گوشه و کنار دنیا بسیار موفق بوده است و برای هیچ یک از آنها، هیچ مبلغی نپرداخته است.

بولتون همچنین در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی‌اش در جمع گروهک تروریستی منافقین گفت: اجازه دهید درباره سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) چیزی را بگویم. آیا می‌دانید چه کسی سازمان مجاهدین خلق را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرد. این اقدام را هیلاری کلینتون (وزیر امور خارجه اسبق آمریکا) انجام داده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده جان بولتون، رودی جولیانی، مشاور فعلی دولت ترامپ و نیوت گینگریچ، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا از جمله مقام‌های آمریکایی بوده‌اند که در فهرست پرداختی‌های منافقین قرار داشته‌اند. شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی در مستندی که چندی پیش منتشر کرد به پرداخت دست‌کم ۱۸۰ هزار دلار به جان بولتون اشاره داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دولت ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار