نجار در جمع خبرنگاران:

برآورد اولیه از سیلاب اخیر در کشور بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان است

سرپرست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده برآورد اولیه از سیلاب اخیر در کشور را بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

برآورد اولیه از سیلاب اخیر در کشور بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار سرپرست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران درباره اقدامات این قرارگاه، گفت: بنده تشکر می‌کنم از مردم ایران که در جهت مشارکت در این حادثه سیل حضور داشتند. مستحضر هستید که بعد از فرونشست سیل خسارت سنگینی در کشور داشتیم. برآورد اولیه ما بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از شمالی‌ترین استان‌های کشور تا جنوبی‌ترین استان‌ها ما این برآورد را انجام دادیم. استان گلستان به دلیل ماندگاری آب خسارات زیادی وارد شد. در لرستان به دلیل حجم سیلاب خسارات زیادی نسبت به برخی از استان‌ها داشتیم. همچنین گلستان با توجه به حجم سیلاب‌هایی که ما در سد‌ها داشتیم که بالاجبار باید تخلیه می‌شد.

نجار با اشاره به جلسه امروز قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: در جلسه امروز پنج کمیته در قرارگاه تشکیل شده بودند که هر کدام از کمیته‌ها در بخش‌های مختلف آخرین اقدامات وظایف محول شده خود را گزارش دادند.

وی گفت: عمده‌ترین موضوع، پرداخت خسارت‌ها در بخش کشاورزی بود که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت. خوشبختانه پیشنهاداتی به دولت ارائه شد که دولت در اولین جلسه خود آن پیشنهادات را مورد تصویب قرار داد.

نجار افزود: بحث دوم جلسه، بازسازی و نوسازی مناطق خسارت‌دیده است که برنامه‌ریزی وسیعی برای آن انجام شده است. قریب به ۱۷۴ هزار واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین برای ۱۰۰ هزار واحد آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته شده است. مقرر شده که برای انتقال اسکان موقت در کل مکان‌های مسکونی‌شان امکان استفاده نیست، برای روستاییان ۶ میلیون تومان و برای شهرنشینان ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا بتوانند خانه‌هایی را اجاره کنند.

رئیس ستاد بحران با بیان اینکه زیرساخت‌های مخصوصا در راه‌ها، بسیار آسیب دیده و باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و با مشارکت مردم امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را کم کنیم و سریعاً زندگی عادی را به مردمان آن منطقه بازگردانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که سریعا زندگی مردم را بازگردانیم. آب در خوزستان تقریباً فروکش کرده و در منطقه شادگان و روستا‌های خرمشهر و آبادان با مشکلاتی همراه است که تا چند روز آینده با کاهش آب روبه‌رو خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار