آدام شیف: تنها چاره، برکناری ترامپ از قدرت است

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد تنها راه برخورد با دونالد ترامپ این است که رای به برکناری او از قدرت داده شود.

آدام شیف: استیضاح نه، باید رای به برکناری ترامپ از قدرت دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد تنها راه برخورد با دونالد ترامپ این است که رای به برکناری وی از قدرت داده شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص بحث استیضاح ترامپ که پس از انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور مطرح شد، گفت که هنوز درباره استیضاح رئیس جمهور نظری ندارد، اما ممکن است بعدا موافق اینکار شود.

شیف افزود: اما ما با معضل وحشتناکی مواجه هستیم. اگر او را استیضاح نکنیم اینکار حاوی این پیام خواهد بود که این نوع رفتار، این نوع مانع تراشی بر سر اجرای عدالت، این نوع تمایل به استفاده از کمک‌های یک دشمن خارجی، همه دورغ‌ها و سرپوش گذاشتن‌ها غیرقابل استیضاح است.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: «از طرف دیگر اگر او را استیضاح کنیم و تبرئه شود همانطوری که احتمالا تبرئه خواهد شد، باز هم این پیام را القا خواهد کرد که چنین جرایمی قابل استیضاح نیستند. نهایتا تنها یک راه برای برخورد با این مشکل وجود دارد، چه او را استیضاح کنیم و چه نه، و آن این است که رای به برکناری این احمق از قدرت بدهیم.» اظهارات آدام شیف در حالی بیان شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال انتشار گزارش نهایی رابرت مولر بحث استیضاح ترامپ را مطرح کردند.

بنابر گزارش نهایی مولر که پنج شنبه گذشته منتشر شد، شواهدی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس به دست نیامده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآور شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست و کامالا هریس، نماینده ایالت کالیفرنیا از جمله دموکرات‌هایی هستند که علنا خواستار پیگیری طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار