نخست‌وزیر سریلانکا: مظنون حملات تروریستی اخیر تحت تاثیر تفکرات افراط‌گرایانه در استرالیا بوده است

رانیل ویکرماسینگه گفت یکی از مظنونان حملات تروریستی اخیر در کلیسا‌ها و هتل‌های سریلانکا، در زمان دانشجویی خود در استرالیا تحت‌ تاثیر تفکرات افراط‌گرایانه بوده است.

نخست‌وزیر سریلانکا: مظنون حملات تروریستی اخیر تحت تاثیر تفکرات افراط‌گرایانه در استرالیا بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، رانیل ویکرماسینگه، نخست‌وزیر سریلانکا، گفت عبدالطیف جمیل محمد، یکی از مظنونان حملات تروریستی اخیر در کلیسا‌ها و هتل‌های این کشور زمانیکه در دانشگاهی در استرالیا تحصیل می‌کرده تحت‌تاثیر تفکرات افراط‌گرایانه بوده است.

ویکرماسینگه در گفتگو با روزنامه گاردین استرالیا اظهار داشت: «می‌دانیم که نوعی از ستیزه‌جویی میان مسلمانان استرالیا در حال شکل‌گیری است. استرالیا از مبارزه با تروریسم عقب مانده است».

این اظهار نظرات یک روز پس از آن منتشر شد که رسانه‌ها گزارش کردند محمد پیش از این به جرم ارتباط با تروریست‌های داعش تحت پیگرد پلیس استرالیا قرار داشته است.

پیش از این نیز سامسول هیدیا، خواهر مظنون حملات، به روزنامه دیلی‌میل گفته بود برادرش پس از بازگشت از دانشگاه «سوینبرن» ملبورن «کاملا عصبانی و دیوانه شده بود». مظنون حملات سریلانکا فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه فناوری سوینبرن استرالیا است.

هفته گذشته، چندین حمله تروریستی مرگبار در سریلانکا صورت گرفت که گفته می‌شود یک گروه تروریستی محلی وابسته به داعش با نام «جماعت توحید» مسئول این حملات بوده است. در چند کلیسا و بطور همزمان در روز عید پاک مسیحیان در پایتخت سریلانکا حملات خونباری به وقوع پیوست که در پی آن ۲۵۳ تن جان باختند و بیش از ۵۰۰ تن نیز زخمی شدند. این حملات واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی را در پی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار