نواختن زنگ سلامت در خرمشهر

زنگ سلامت نمادین محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در دبیرستان آرهاشم شهرستان خرمشهر نواخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر شکراله سلمان‌زاده، سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان بعد از نواختن زنگ سلامت گفت: سلامت یکی از مهم‌ترین وباارزش‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بندگانش اهدا کرده است و انسان تا زمانی که آن را از دست ندهد قدرش را نمی‌داند.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام و قرآن کریم نیز به موضوع سلامتی اشاره و تاکید شده است که انسان باید مراقب خودش باشد و در واقع خودمراقبتی کند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همانطور که جهاد، نماز و روزه بر ما واجب است، مراقبت از نفس و سلامتی نیز الزامی است و انسان باید به چیزی که می‌خورد دقت کند.

دکتر سلمان‌زاده با اشاره به این مهم که ترویج سلامتی باید از مهدکودک‌ها، مدارس آغاز شود، افزود: آموزش سبک زندگی سالم را حتی باید در شیرخوارگی نیز در نظرگرفت و به عنوان مثال کودکان باید بدانند که نباید غذا‌های شور و شیرین را زیاد مصرف کنند.

وی گفت: انتظار داریم هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت باشد و پیام‎‌های سلامتی را به دیگران منتقل نماید.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان دیابت را به تعبیری پرجمعیت‌ترین کشور جهان تعریف کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند که ۵۰ درصد از ایشان ازبیماری خود خبر ندارند.

دکتر سلمان‌زاده خطاب به دانش‌آموزان گفت: شاید بعضی از شما در آینده دانشجوی پزشکی بشوید و خواهد دید که بیماری‌های واگیر ریشه‌کن شده‌اند و جای خود را به بیماری‌های غیر واگیر داده‌اند.

وی با تاکید بر این موضوع که سبک زندگی نادرست باعث بیماری‌های غیرواگیر است افزود: غذا‌های ناسالم، عدم تحرک و مصرف الکل و سیگار باعث بروز بیماری‌های مهمی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های عروقی مغز، فشار خون خواهند شد که به این‌ها باید سرطان را نیز اضافه کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر ۸۰ درصد بیماری‌ها را تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد علت مرگ و میر مربوط به آنهاست، اما خبر خوب آنکه ۷۰ درصد این بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند و با اصلاح سبک زندگی بوسیله بالا بردن سواد سلامت این پیشگیری انجام می‌شود.

شعار هفته سلامت سال ۹۸ «مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی برای پوشش همگانی سلامت» است.

انتهای پیام/ د

زنگ سلامت نمادین در دبیرستان آرهاشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.