خجسته درسومین کرسی آزاد اندیشی رسانه مطرح کرد:

ایجاد سیاست‌های جدید نسبت به شعارسال توسط رسانه‌ها

استاد دانشگاه گفت: تولید خبر در دنیا گران‌ترین کالا به حساب می‌آید؛ به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

ایجاد سیاست‌های جدید نسبت به شعارسال توسط رسانه‌ها به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسن خجسته استاد دانشگاه در ابتدای نشست سومین کرسی آزاد اندیشی رسانه‌ای «رسانه‌ها و‌نام گذاری سال»، اظهار کرد: سیاست به همه فعالیت جهت می‌دهد حالا اگر ممکن است سیاست محقق نشود که علت‌های مشخص دارد، اما سیاست به فعالیت‌ها جهت می‌دهد و باید در آن جهت حرکت کرد.

وی با اشاره مشکلات سند چشم انداز ملی، گفت: برای اینکه دولت‌ها مکلف به اجرای آن شود؛ به طور مثال در مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف‌های کلی پنج ساله را تعیین کنیم که پایه هدف‌ها توسط دولت تعیین می‌شود؛ مثلا نرخ تورم تا چه اندازه کاهش پیدا کرده است؟

خجسته با بیان اینکه سازمان‌های رسانه‌ای باید نسبت به شعار سال سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنند، افزود: تولید خبر در دنیا گران‌ترین کالا به حساب می‌آید؛ به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

خجسته در مورد انتصاب داماد رئیس جمهور گفت: درست است که او داماد رئیس جمهور است، اما یک نفر نپرسید که او شایسته است یا خیر؛ فقط به او انتقاد کردند، ما توسعه رسانه ایی داشتیم، اما بلوغ آن، خیر.

در ادامه زرندی معاون وزارت صنعت و معدن تجارت با اشاره به نامگذاری شعار سال، گفت: عمدتا مقام معظم رهبری موضوعاتی را مطرح می‌کنند که محل اشکال است؛ به طور مثال اگر تولید نسبت به سال قبل وجود داشته باشد قطعا معضل خواهیم داشت. ایشان گزارشات مختلفی را مرور می‌کنند؛ فضای تولید مطرح می‌شود اگر حرکت ویژه‌ای انجام می‌شود می‌توان موفق بود، ولی اگر همانند گذشته گام برداریم نمی‌توانیم شاهد موفقیت باشیم.

وی ادامه داد: سال ۹۷ تحریم‌های سنگینی را گذاراندیم و‌خوشبختانه آمادگی مناسبی وجود داشت و‌تا اندازه‌ای کنترل کردیم.

زرندی بیان کرد: زمانی که از رونق تولید صحبت می‌کنیم باید دو کار اتفاق بی افتد، تقاضا و عرضه باید بالا رود، زمانی تولید کالا رو میتوان ادامه که بازار داشته باشد، زمانی که بازار نباشد تولید صورت نمی‌گیرد، اتفاقی که در سال ۹۷ بروز داد باعث شد که تقاضا کاهش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از محور‌های ما صادرات غیر نفتی است، ما گفتیم که با همه دنیا ارتباط داشته باشیم، اما تحریم یعنی رصد ما توسط غرب، اما ما بر روی ۱۵ کشور همسایه خود تمرکز کردیم، ما درصد کمی نفت به آن‌ها صادر می‌کنیم که یکی از برنامه‌های ما افزایش این درصد است.

زرندی خاطر نشان کرد: حوزه دوم، تعمیر ساخت داخل است، اتفاق خوبی که تحریم برای ما به وجود آورد این بحث است، دیگر هدف ما بحث پوشاک و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف است، ما گفتیم که در سال ۹۸ به دنبال ساخت طرح‌های جدید نیستیم مگر طرح‌هایی که احساس نیاز کنیم، اگر این سیاست را بتوانیم پیاده کنیم با کمترین هزینه بیشتری بهره برداری را میتوان انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار