برگزاری جشن تکلیف ۱۲۰۰ دانش‌ آموز ملایری

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: جشن تکلیف برای هزار و ۲۰۰ دانش‌ آموز دختر در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جشن تکلیف ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر ملایریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هادی سلگی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت:در ۳۵ مدرسه شهری با جمعیت هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی جشن تکلیف همزمان با ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) به صورت متمرکز برگزار شد.

وی به اهمیت آموزش و اقامه نماز اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری متمرکز این جشن بالا بردن روحیه تعاون و همکاری، صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها، یکسان برگزار شدن جشن و اقامه نماز جماعت توسط دانش‌آموزان و مربیان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: تلاش شده در این مراسم از بخش‌های متنوع هنری، مذهبی و فرهنگی استفاده شود تا خاطره‌ای خوش در ذهن دانش‌ آموزان باقی بماند.

سلگی افزود: به تکلیف رسیدن، یک عید است چرا که از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده‌اند که خداوند به آنان دستور می‌دهد و آن‌ها نیز خوشحال هستند که خواسته‌ها و دستور‌های او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

وی با اشاره به اینکه دختران از نظر سن زودتر از پسران به تکلیف می‌رسند و این یک امتیاز محسوب می‌شود که نشان از آمادگی بیشتر آنان دارد تاکید کرد: بلوغ یعنی رسیدن به حدی از شرایط ذهنی و جسمی که بتوان تکلیف‌های الهی را انجام داد.

انتهای پیام/ب

جشن تکلیف ۱۲۰۰ دانش‌آموز دختر در ملایر برگزار شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.