گنزق، تکمله‌ای بر قطب گردشگری کشور

روستای گنزق یکی از معدود جاذبه‌های تاریخی شهرستان سرعین است.

گنزق، تکمله‌ای بر قطب گردشگری کشور

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهر سرعین با داشتن آبگرم‌های متعدد و امکانات تفریحی و رفاهی یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی در استان اردبیل می‌باشد که هرساله شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف دنیا است.

عمده جاذبه‌های شهرستان سرعین از پیست اسکی آلوارس تا تنگه ورگه سران و آبهای گرم معدنی جزء جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود.

روستای تاریخی گنزق واقع در سه کیلومتری شهر سرعین با داشتن غارهای تاریخی دستکند یکی از قابلیت‌های بزرگ تاریخی این شهرستان می‌باشد که به اذعان کارشناسان باستان شناسی جزء منحصربه فردترین غارهای دستکند در سطح کشور محسوب می‌شود.

با توجه به اهمیت این غارها در ایفای نقش موثر در زندگی اهالی بومی و پرکاربرد بودن آن از صده های گذشته تا دهه‌ های اخیر می توان آن را به عنوان الگویی از زندگی اهالی بومی در این منطقه در سطح ملی و بین‌ المللی معرفی کرد.

این ظرفیت با آغاز سال ۹۷ مورد توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل قرار گرفت و عملیات کاوش آن در سال‌ گذشته به اتمام رسید.

در این بین اما اقدامات اساسی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان برای جذب بودجه حداکثری از طریق اعتبارات ملی و استانی نیز انجام گفته است

احداث جاده دسترسی به این روستای تاریخی برای تسهیل بازدید گردشگران همچنین پیگیری تخصیص اعتبارات مصوب شده از جمله مهمترین اقداماتی است که در سال جاری نیز پیگیری و اجرایی خواهد شد.

قطعا با ایجاد امکانات زیربنایی برای این منطقه به عنوان یکی از معدود جاذبه تاریخی شهرستان سرعین، مجموعه غارهای دستکند گنزق تکمله ای بر گردشگری طبیعی و سلامت و ظرفیت هایی چون آبدرمانی در این شهرستان خواهد بود که این خود نقطه عطفی در گردشگری استان اردبیل خواهد بود.

انتهای پیام/ع

معرفی جاذبه های طبیعی شهرستان سرعین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.