روز گذشته صورت گرفت؛

برگزاری مراسم تحویل کمک اضطراری به سیل زدگان توسط سفارت ژاپن

سفارت ژاپن در ایران مراسم تحویل کمک اضطراری به سیل زدگان را در تاریخ ۲۴ فروردین در پایگاه سازمان امداد و نجات در تهران برگزار کرد.

برگزاری مراسم تحویل کمک اضطراری به سیل زدگان توسط سفارت ژاپنبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت ژاپن در ایران مراسم تحویل کمک اضطراری به سیل زدگان را در تاریخ ۲۴ فروردین در پایگاه سازمان امداد و نجات در تهران برگزار کرد. جناب آقای سایتو، سفیر کبیر ژاپن در ایران و کوبایاشی، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران، از طرف ژاپن در این مراسم شرکت کردند.

فرازنده، دستیار وزیر و مدیرکل اداره آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، آقای سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و نوری، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر از طرف ایران در این مراسم حضور بهم رساندند.

سفیر سایتو ضمن ابراز مراتب تسلیت صمیمانه خود نسبت به قربانیان سیل اخیر و خانواده هایشان اظهار داشتند که ژاپن عمیقا از تلفات جانی و خسارات مالی شدید به زیر بنا‌هایی که در اثر باران‌های سیل آسا در سراسر کشور آسیب دیدند متاسف است و صمیمانه امیدوار است که این کمک‌ها در تلاش‌هایی که برای تسکین آلام سیل زدگان مبذول میشود سهمی داشته باشد. وی همچنین افزود: ما همچنان با سپاس فراوان کمک‌های ایران به ژاپن را در زمان زلزله بزرگ شرق ژاپن بیاد داریم و آماده ایم تا با همتایان ایرانی خود بمنظور کمک به تلاش‌های مردم ایران برای کمک‌های اضطراری، بازتوانی و بازسازی‌های آتی به همکاری ادامه دهیم.

جایکا این کمک‌های اضطراری را از طریق وزارت امور خارجه به جمعیت هلال احمر تحویل داد و اسناد مربوطه توسط سفارت ژاپن، جایکا، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه امضاء شد.

دولت ژاپن در ۲۱ فروردین ۱۳۹۸، تصمیم به تهیه اقلام کمک اضطراری (شامل ۱۹۰ چادر، ۱,۱۵۰ تشک خواب و ۱۰۰ قطعه پوشش پلاستیکی) جمعاً حدود ۶ تن، از طریق آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در پاسخ به خسارات ناشی از سیل اخیر گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار