شناسایی ۱۲ نفر اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از شناسایی ۱۲ نفر اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: ۱۰ نفر از تبعه افغان و ۲ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان که طی یکسال گذشته در استان به کارگیری شده بودند توسط بازرسین این اداره کل شناسایی و از کشور دیپورت شدند.

وی عنوان کرد: ۱۰ نفر از تبعه افغان و ۲ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان که طی یکسال گذشته در استان به کارگیری شده بودند توسط بازرسین این اداره کل شناسایی و از کشور دیپورت شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: احکام و جرایم سنگین متوجه آن دسته از کارفرمایانی خواهد بود که به صورت غیرقانونی اقدام به بکارگیری اتباع خارجی کنند.

رحیمی بیان کرد: صدور مجوزکار اتباع خارجی صرفا درجهت انتقال دانش، مهارت و تجربه به منظوز جایگزینی با نیروی کار داخلی صورت می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۵۰۵ هزار و ۶۲۷ ریال در سال ۱۳۹۸ را تعیین کرده است، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی دو میلیون و ۵۲۸ هزار و ۱۳۵ ریال خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه میزان جریمه سال ۹۸ کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است، افزود: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

رحیمی گفت: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

وی همچنین از تشدید برخورد‌ها با اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه در استان خبر داد و تاکید کرد: لازم است تا مدیران واحد‌های کارگاهی، کارخانه ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز بعنوان نیروی کار خودداری نموده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

تشدید برخورد‌ها با اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه در استان اردبیل

برچسب ها: اتباع خارجی ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.