پس از حضور در جلسه هیات دولت؛

وزرا در «حیاط دولت» چه گفتند؟

وزرای کابینه پس از حضور در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هیات دولت امروز (چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه)  به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و با حضور وزرا برگزار شد.

وزرای کابینه مطابق چهارشنبه‌های گذشته پس از حضور در جلسه هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

بطحایی: اسکان موقت معلمان آسیب‌دیده در سیل

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در خصوص آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل زده با بیان اینکه سه نوع خدمت برای مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شده است، گفت: خدمت اول برای همکارانی است که خانه‌های خود را در سیل از دست داده‌اند؛ مراکز اقامتی برای آن‌ها در نظر گرفتیم و امیدواریم در کوتاه مدت خانه‌های آن‌ها بازسازی شود.

افزود: حدود هزار و ۴۹۰ واحد آموزشی ما آسیب دیده‌اند و باید آسیب‌های آن‌ها برطرف شود، در برخی مواقع آسیب‌های جزئی داشتیم که ان‌شالله از مهرماه تکمیل خواهد شد.( بیشتر بخوانید).


وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

دژپسند: تحریم سپاه خللی در وضع اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند 

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، گفت: تحریم سپاه خللی در وضع اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: قرارگاه خاتم نیز تنها به صورت پیمانکاری با ما همکاری می‌کند؛ طرح‌هایی را اجرا می‌کند و گاهی برای دریافت مطالباتش واگذاری‌هایی به این قرارگاه صورت می‌گیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات این وزارت‌خانه در خصوص مناطق سیل زده تصریح کرد: دولت برای مودیان مالیاتی که در استان‌های سیل‌زده بالای پنجاه درصد خسارت دیده باشند بخشودگی بدهی مالیاتی را تصویب کرده‌ است. (بیشتر بخوانید)


وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

نوبخت: افزایش حقوق طبق مصوبه اخیر مجلس از فروردین ماه

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد این مسأله که دولت دو ماه اول سال را به روش خود و تنها با فرمول ۲۰ درصد حقوق کارمندان را افزایش می‌دهد، گفت: افزایش حقوق طبق مصوبه اخیر مجلس از فروردین ماه اعمال خواهد شد.(بیشتر بخوانید).


وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

اسلامی: فعالیت شبانه‌روزی برای بازسازی جاده‌های‌لرستان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هیات دولت درباره کمک رسانی به مناطق سیل زده گفت: برخی از راه‌ها به دلیل اینکه در مسیر آنها خط لوله‌ای نبوده است و اکنون چشمه‌های زیادی فعال شده و زمین و خاک را حرکت می‌دهد، فعالیت ما این است که در جهت بازسازی از متد‌های جدیدی به خصوص در راه خرم آباد به پل‌دختر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما فعلا بایستی گذر‌های موقت برای ارتباط برقرار کنیم و اکنون پیمانکاران ما مشغول به کار هستند؛ بیش از ۲۴ ساعت پیمانکاران وزارت راه در محدوده استان لرستان در حال فعالیت هستند تا ما بتوانم یک راه دسترسی موقتی را برقرار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حجم خسارات ما حدود ۶ هزار نقطه در طول بیش از ۱۲ هزار کیلومتر اتفاق افتاده و بخش از آن‌ها با فرو‌نشست روبه رو است؛ یعنی به قدری زمین پر آب و سیر‌آب شده که ما مرتب با فرونشست هم مواجه هستیم و بدون اطلاعات قبلی راهداران ما با نشست مواجه می‌شوند.( بیشتر بخوانید).


وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

واعظی: با تحریم سپاه اتفاقی نخواهد افتاد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در جلسه امروز دولت اقدام اخیر آمریکا را مورد بررسی قرار داریم و رئیس جمهور به همه دستور داد تا همه حرکت‌ها و اقدامات در شرایط خاص به گونه‌ای باشد که صدا و علامت وحدت و انسجام در حمایت از سپاه باشد.

وی ادامه داد: اقدام اخیر آمریکا، اقدام تبلیغاتی است و مردم مطمئن باشند که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و تأثیری بر اقتصاد و حتی ارز نخواهد داشت. (بیشتر بخوانید).


وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

نهاوندیان:  تلاش دولت برای جبران خسارات به زندگی و کسب و کار مردم زلرله زده

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخصیص هزار میلیارد تنخواه به مناطق سیل زده اظهار کرد: مصوباتی در دو جلسه قبل هیئت دولت درباره پرداخت حساب خسارات چه به صورت بلاعوض یا تسهیلات بانکی در دولت تصمیم گیری شد، اما با توجه به اینکه حادثه ادامه دارد و آسیب‌ها در استان‌های دیگر هم وجود دارد وزارتخانه‌های مربوطه موظف شدند که برآورد جامعی داشته باشند و بر اساس تجمیع آن‌ها ان شاءالله از منابعی استفاده شود.

وی افزود: دولت حتما در مورد خسارات به زندگی و کسب و کار مردم تا حد توان جبران لازم را خواهد داشت؛ اگرچه سیل و آسیب‌های گوناگون خساراتی را ایجاد کرده است، اما ساختن مسکن‌های جدید، ترمیم راه‌ها و اقدامات عمومی که در عمران و آبادی مناطق آسیب دیده ایجاد خواهد شد در واقع خود اشتغالی را ایجاد می‌کند و شرایط را قاعدتا برای واحد‌های مسکونی بهترمی کند.

نهاوندیان در پاسخ به این سوال که قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی چه تاثیری روی اقتصاد ایران دارد، گفت: تاثیرش این است که انسجام ملی را بیشتر کرده و یکپارچه‌سازی دولت، ملت و همه نهاد‌ها در مقابله با این جنگ روانی اقتصادی هم افزایش یافته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: قاعدتا این موضوع جز یک شگرد عملیات روانی نیست و بیشتر هم با هدف حمایت از سوگلی خود در انتخابات رژیم صهیونیستی بوده است؛ چرا که تصمیم ما اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است، هر چیزی که به انسجام داخلی عمل کند و توجه ما را به بازسازی اقتصادی بیشتر کند، شرایط ما را بهتر می‌کند. (بیشتر بخوانید).


وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟

جزئیات تلاش نمایندگان برای شکایت از وزیر نیرو به قوه قضائیه چیست؟

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص انتقادات نمایندگان مجلس به عملکرد وزارت نیرو در سیل اخیر، اظهارکرد: پاسخ به این انتقادات دارم، اما زمان پرداختن به آن مهم است. عامل ۵۰ درصد بلایای طبیعی در دنیا، سیل است که خسارت سیل در کشور‌های صنعتی بیش از کشور‌های توسعه نیافته است.

اردکانیان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تلاش تعدادی از نمایندگان برای شکایت از وزیر نیرو به قوه قضائیه خاطر نشان کرد: اگر به این موضوع پاسخ دهم بنده هم گرفتار قضاوت عجولانه شده‌ام. بنده در روز دوشنبه در جلسه کمیسیون عمران حضور یافتم. کمیته ملی بررسی علل بروز سیل نیز با حدود ۱۰ کارگروه این موضوع را بررسی خواهد کرد. توجه نمایندگان نیز بجا و ضروری است.(بیشتر بخوانید).


پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره اعتبار طرح ترافیک فعلی تهران و اجرایی شدن طرح جدید، گفت: طرح زوج و فرد جدید را احتمالا تا آخر تابستان به سمت اجرایی کردن می‌بریم. (بیشتر بخوانید).

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سپاه ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
حقوق کارکنان با 20% افزایش پیدانمیکنه ولی حقوق های خودشون خیلی افزایش پیدا می‌کنه .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
حیاطشون جون میده برا گل کوچیک
آخرین اخبار