خسارت بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: بارش‌های اخیر ۱۰۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

خسارت بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مروت امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: خسارت وارد شده در بخش ساختمان و منابع آبی حدود ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در بخش جاده بین مزارع ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، در بخش پل‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش تولیدات دامی را بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان برآورد کردند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با جایگاه دام، انبار علوفه و گلخانه‌ها طی بارش‌های شدید اخیر ۲۶۵ مورد خسارتی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته اند، گفت:به ۱۰ مورد از تأسیسات چاه‌های کشاورزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه به ۱۶۶ قنات، ۲۰ چاه، ۳۰ استخر و یک سد خسارت جدی وارد شده است، اظهار کرد: میزان خسارت کانال‌ها و انهار شهری را بیش از ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

مروت امیری به تدوین سند راهبردی توسعه ملایر طی ۳ سال آینده اشاره کرد و افزود: ۱۰ برنامه شاخص در حوزه کشاورزی در این راستا تدوین شده که پرورش بره پرواری، گسترش گلخانه ها، کشت دانه‌های روغنی، سرشاخه کاری درختانی، چون گردو از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه قرار است امسال ۷ هکتار به وسعت گلخانه‌های ملایر اضافه شود، گفت: اجرای طرح فراز در باغات انگور و فرآوری محصولاتی، چون کشمش و آلبالو، در دستور کار جهاد کشاورزی ملایر قرار دارد.

انتهای پیام/ب

به بخش کشاورزی ملایر خسارت وارد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.