خبرنگار ارشد فرانس ۲۴:

یکی از دلایل تصمیم آمریکا علیه سپاه، حمایت از نتانیاهو در آستانه انتخابات است

ماتیو مابن، خبرنگار ارشد فرانس ۲۴ گفت: حمایت از نتانیاهو یکی از دلایل تصمیم آمریکا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران است.

حمایت از نتانیاهو در آستانه انتخابات، یکی از دلایل تصمیم آمریکا علیه سپاه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار ارشد فرانس ۲۴ در واکنش به اقدام خصمانه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در قبال سپاه گفت: حمایت از بنیامین نتانیاهو یکی از دلایل تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

ماتیو مابن در پاسخ به این پرسش که این تصمیم آمریکا علیه ایران را چگونه می‌توان تفسیر کرد، گفت: دست‌کم دو خوانش از این تصمیم را می‌توان مطرح کرد که اینجا در واشنگتن به آن‌ها اشاره می‌شود.

این خبرنگار افزود: نخست، باید به تقویت سیاست خصمانه دیپلماسی آمریکا علیه ایران اشاره کرد که ادامه مسیر راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران است. در اینجا باید به خروج پر سر و صدای آمریکا از توافق هسته‌ای درباره ایران اشاره کرد که باعث حیرت و تاسف کشور‌های اروپایی و امضاکنندگان این توافق شد. این خروج با از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران همراه بود که مایک پمپئو نیز به آن اشاره کرد. این مرحله جدید تحریم‌ها به شکل نمادینی از فشار دیپلماتیک آمریکا بر ایران حکایت می‌کند.

مابن درباره خوانش دوم این تصمیم آمریکا نیز گفت: خوانش دوم به انتخابات در اسرائیل مربوط می‌شود. حمایت اعلام شده دونالد ترامپ از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیگر یک حقیقت آشکار است و در آستانه انتخابات اسرائیل در روز سه شنبه، تمام نشانه‌های حمایتی، مورد استقبال نتانیاهو قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار