عضو شورای شهر شیراز:

شیراز نیازمند برنامه ریزی تاب آور است/مردم شیراز میهمان نوازی خود را در سیل اخیر به رخ جهانیان کشیدند

عضو شورای شهر شیراز گفت: شیراز نیازمند برنامه ریزی تاب آور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیروس پاک فطرت عضو شورای شهر شیراز در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: حادثه دلخراش پنجم فروردین ماه در دروازه قرآن شیراز، سیل خروشان بی‌رحمانه جان تعدادی از مسافران و شهروندان عزیزمان را در فاصله کمتر از ۲۰ دقیقه گرفت، سیلی که به نگاه نیاکان و متخصصان در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی افزود: هر چند شهر شیراز امسال به همت شهرداری و ستاد‌های مسافران نوروزی بهتر از سال گذشته آماده میزبانی بود، اما این حادثه کام شهروندان و نوروزداران بی نوروز را تلخ و زحمات و خدمات آنان را دو چندان کرد.

پاک فطرت ادامه داد: باید این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد تا درس عبرتی باشد برای آیندگان و جلوگیری از تکرار این گونه حوادث، از نگاه دیگر باید به مردم شریف و همیشه همراه شیراز مدال طلا داد که بار دیگر میهمان نوازی و غیرت انسان مداری خود را در سخت‌ترین شرایط به رخ ایرانیان و جهانیان کشیدند و چه جلوه‌های زیبایی را از که خود به تصویر نکشاندند مسافران و سیل زدگان را عاشقانه میهمان خانه‌های خود کردند.

عضو شورای شهر شیراز ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی و همراهی سایر نیرو‌های خدمات رسان از جمله استانداری، فرمانداری، صدا و سیما، بسیج و سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، حلال احمر، اورژانس، تشکل‌های مردم نهاد، اظهار کرد: شیراز نیازمند برنامه ریزی تاب آور است.

وی بیان کرد: شیراز، از جمله کلانشهر‌های کشور است که نیاز دارد از جنبه‌های گوناگون آسیب‌های آتی را در آن مورد بررسی قرار داده و با توجه به جمعیت نزدیک به دو میلیونی، گستردگی بافت‌های تاریخی و فرهنگی، حاشیه نشینی و سابقه وقوع بلایای طبیعی و غیر مترقبه نیاز دارد تا برنامه ریزی جامعی در زمینه اثرات اجتماعی، کالبدی و سایر مسایل در آن پیش بینی و پیگیری شود.

پاک فطرت ادامه داد: برای مقابله با این شوک‌ها و به حداقل رساندن آسیب پذیری که پایداری و حیات جوامع را تهدید می‌کنند، رویکردی در برنامه ریزی شهر‌ها با نام تاب آوری شکل گرفته است تا انعطاف پذیری نظام‌های شهری را برای مقابله با بحران‌های احتمالی ارتقا دهد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: بی شک توجه و اهمیت دادن مدیران مسئول بر پیش بینی‌های لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی آسیب‌های جانی و مالی، سیل ۵ فروردین را کاهش و چه بسا از بروز شدت آن جلوگیری می‌کرد.

وی گفت: جای این سوال باقی است که آیا نطق‌های اعضاء محترم شورا که بعضأ از اهمیت علمی و کارشناسی بالائی برخوردار است تا کنون مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است و بازخورد و مثبت و یا منفی آن به اعضاء پاسخ داده شد است؟
انتهای پیام/م

هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.