محمدخان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت و مجلس برای کمک به سیل زدگان با یکدیگر متحد شوند/ ضرورت جبران خسارت‌ها در مناطق سیل زده

عضو سابق حزب اعتدال و توسعه گفت: دولت و مجلس برای کمک به سیل زدگان با یکدیگر متحد شوند.

دولت باید برای مسائل سیل زدگان فکری کندمرتضی محمدخان، عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب  و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تناقضات رفتاری آمریکایی‌ها در بستن حساب‌های هلال احمر  در  کنار  گفت: قطعا تمامی کشور‌های دنیا از آمریکا حمایت نمی‌کنند، چراکه این کشور دائم درحال تناقض است و  هر تصمیمی که می‌گیرد را نقض می‌کند.

وی ادامه داد: مردم ایران با توجه به مصیبت‌هایی که به آنان وارد شده مستحق کمک هستند و مسائل انسان دوستان ایجاب می‌کند که خود مردم و کشور‌های دیگر هم به ایران کمک کنند.

محمدخان درمورد چگونگی جبران بهبود شرایط مناطق سیل زدگان توسط دولت خاطرنشان کرد: دولت برای سیل زدگان باید دو کار را انجام دهد، یکی کار‌های کوتاه مدت و فوری و دیگری کار‌های دراز مدت و زیر بنایی؛ اقدامات فوری شامل اسکان خانواده‌ها می‌شود و انشالله این کار را انجام می‌دهد، کار‌های دراز مدت هم شامل پیشگیری بیشتر و ساخت سد‌ها می‌شود.

وی ادامه تصریح کرد: سد‌ها از عوامل بسیار مهم و بازدارنده بود، اگر سد‌ها وجود نداشت معلوم نبود که شرایط به چه شکلی پیش می‌رفت، دولت باید برنامه ریزی کند که سد هارا ظرف ۵ سال لایروبی کند.

این فعال سیاسی در بیان اینکه دولت و مجلس باید باهم تعامل کرده و متحد شوند، گفت: باید بودجه‌های اضطراری را از جا‌های کم ارزش‌تر گرفته و به مسائل سیل زدگان اختصاص دهند، سال‌های‌ترسالی شروع شده و دولت برای جلوگیری از این خسارات فکر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار