المسله: طرح نخست‌وزیر عراق برای نزدیک کردن تهران و ریاض می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد

پایگاه خبری المسله در تحلیلی اعلام کرد طرح عادل عبدالمهدی برای نزدیک کردن تهران و ریاض، به دلیل وجود تمایل منطقه‌ای جامع برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

المسله: طرح نخست‌وزیر عراق برای نزدیک کردن تهران و ریاض می‌تواند موفقیت‌آمیز باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری المسله عراق نوشت پیش بینی‌های برخی منابع نشان می‌دهد طرح و ابتکار عمل عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در سفر کنونی او به تهران، نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان سعودی به یکدیگر است.

این پیش بینی‌ها نشان می‌دهد طرح عادل عبدالمهدی در اظهارات روز شنبه وی در تهران روشن و شفاف بود زیرا عراق به دنبال پایان دادن به اختلافات در منطقه است.

تحلیلگر سیاسی روزنامه المسله در این باره گفت: این طرح به دلیل وجود تمایل منطقه‌ای جامع برای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) موفقیت آمیز خواهد بود.

این در حالی است که کشور‌های زیادی در منطقه از فشار جنگ رنج می‌برند و این جنگ‌ها هزینه‌های سرسام آوری در سوریه و یمن برجای گذاشته است به گونه‌ای که عربستان سعودی تلاش می‌کند راهی برای خروج از این جنگ خانمان سوز در یمن پیدا کند؛ زیرا برعکس نظر ریاض که پیش بینی کرده بود جنگ کوتاه و برق آسا باشد، این جنگ به طول انجامید.

تحلیلگران و مفسرانی که اقدامات منطقه‌ای عبدالمهدی را دنبال می‌کنند رویکرد‌ عراق را هنگام سفر وی به مصر لمس کرده اند. این در حالی است که این تمایلات در سفر عبدالمهدی به تهران و آنگاه سفر وی به ریاض بیشتر روشن خواهد شد.

این منبع نوشت: نشانه‌های گشایش و گشودن در‌های روابط عراق با همسایگان خود از زمان دوره حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق آغاز شد؛ زیرا وی پایه‌های سیاسی متوازن را بین کشور‌های همسایه مستحکم کرد.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق بامداد امروز در چارچوب سفر رسمی دو روزه وارد تهران شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
حتی امام حسین (ع) هم در شب تاسوعا در نشستی که توسط امام رئوف و حضرت عباس(ع) و عمربن سعد ابی وقاص در کنار هم برگزار شد مذاکره کردند و امام ایشان را دعوت براه راست کرد و حتی در لحظه ای که شمر لعین بر سینه امام (ع) نشسته بود امام دست از نصیحت و موعظه و دعوت براه راست کوتاهی نکرد تا حجت بر آن سفیهان سفاک تمام شود حالا هم اگر دشمن وهابی علیه شیعه دست از کارهای ناشایست بردارد و براه راست بازگشت کند راه هدایت بسته نیست ولی باید این اتمام حجت صورت پذیرد تا بعد جای عذر و بهانه ای باقی نماند.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
ما علاقه ای نداریم با سعودیهای وهابی بچه کش رابطه ای داشته باشیم...از وقتی سفارتشون بسته شده راحت شدیم اتفاقا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
لعنت بر ال سعود
آخرین اخبار