سازمان ملل: ۷۶ هزار یمنی در ماه مارس به وبا مبتلا شده‌اند

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ۷۶ هزار یمنی در ماه میلادی گذشته در استان تعز به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.

سازمان ملل: ابتلای ۷۶ هزار یمنی به وبا در ماه میلادی مارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که در ماه میلادی گذشته (مارس)، تعداد ۷۶ هزار نفر از مردم یمن در استان تعز به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که در این تعداد در ماه میلادی فوریه ۳۲ هزار نفر بوده است.

در این گزارش آمده است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری وبا در یمن جان باخته و بین از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده است با وجود اینکه درمان این بیماری هزینه بالایی دارد، بیمارستان‌های تعز مملو از مبتلایان به وبا است.

بر اساس این گزارش، میزان شیوع این بیماری درمقایسه با سال گذشته شدت بیشتری یافته است به گونه‌ای که هفته‌ای ۵۰ هزار مورد جدید از ابتلا به این بیماری تشخیص داده می‌شوند.

بیماری وبا فرد را به اسهال مزمنی مبتلا می‌کند که در صورت درمان نشدن می‌تواند طی چند ساعت منجر به مرگ بیمار شود. کودکان زیر ۵ سال که از سوء تغذیه رنج می‌برند بیشتر در معرض ابتلابه این بیماری هستند.

چهار سال جنگ خانمان سوز و ویرانگر ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن، این کشور را با شرایطی وخیم مواجه کرده و منهدم شدن مراکز درمانی و همچنین فراگیر شدن بیماری‌های واگیردار جان مردم یمن به ویژه کودکان را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار