خسارت به یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی نهاوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر در برآورد اولیه به یک‌هزار و ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند خسارت وارد کرده است.

خسارت به یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،حسین خردمند رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: بارندگی‌های شدید اخیر باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی شدید زمین‌های کشاورزی، بند‌های آبخیزداری، خسارت به محصولات زراعی، راه‌های ارتباطی بین مزارع، پل‌های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی بخش کشاورزی و واحد‌های دامی شد.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت در بخش زراعی ۶۱ میلیارد تومان است.

خردمند با اشاره به اینکه آبگرفتگی اراضی کشاورزی بیشتر به محصولات گندم، کلزا، چغندر، گشنیز و جو خسارت وارد کرده، گفت: با توجه به حجم آبگرفتگی و جاری شدن سیل دراراضی کشاورزی به کلزا ۱۰ درصد، گشنیز ۱۰ تا ۱۵ درصد، گندم و جو ۵۰ درصد، چغندرقند ۵ درصد خسارت وارد شده که طبق برآورد اولیه ۶۱ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف اراضی به وجود آمده است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند به خسارت وارده به واحد‌های دامی اشاره کرد و افزود: در این بارش‌ها به ۱۶ واحد دامی سنتی که مورد تخریب، خرابی واز بین رفتن علوفه در روستا‌های برجک، عشوند، بانسره وکرک علیا بودند خسارت وارد شده است.

وی در ادامه به برآورد اولیه خسارت در بخش باغات نهاوند خبر داد و گفت: برآورد میزان خسارت‌های وارده به ۹۵ هکتار از باغات نهاوند ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد به باغات نهاوند خسارت وارد شده، افزود:این خسارت‌ها شامل شکستگی درختان، ماندابی آب در باغات و تا حدودی سرما زدگی بوده که شامل درختان میوه زردآلو، هلو، گردو، گلابی، بادام، سیب و گیلاس است.

خردمند در ادامه به برآورد خسارت به بخش پرورش ماهی نهاوند اشاره کرد و ادامه داد: سه واحد پرورش ماهی در نهاوند خسارت ۲۵۵ میلیون تومانی داشته که در روستا‌های بابا رستم، زرامین علیا و گرد چم بوده که باعث تلف شدن ماهی و بچه ماهی در اوزان ۱۰ تا ۵۰ گرمی بودند و به تاسیسات پرورش ماهی نیز خساراتی وارد شده که شامل از بین رفتن کانال‌ها و تخریب دریچه‌ها بوده و در سایت بزرگترین پرورش ماهی در نهاوند نیز بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ بچه ماهی از بین رفته که در حال ارزیابی خسارت آن هستیم.

وی با بیان اینکه موج دوم بارش‌ها از شنبه آینده شروع می‌شود افزود: عمده ارزیابی‌هایی که انجام شده و برآورد اولیه خسارت صورت گرفته در روستا‌های گردچم، فیازمان، گیان، مهین آباد، حسین آباد، سردوران، ازنهری، شهرک، شریف آباد، احمد آباد، شریف آباد فارسبان، هادی آباد، عبدالملکی، عسگر آباد، معتمد آباد، بالاجوب، لیلان، ازنهری بوده که بیشترین خسارت در سه روستای بالاجوب، لیلان، ازنهری است.

انتهای پیام/د.ا

بیش از ۱ میلیون بچه ماهی در نهاوند از بین رفت

برچسب ها: جهادکشاورزی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.