۷ بقعه کبودرآهنگ، میزبان طرح آرامش بهاری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کبودرآهنگ از اجرای طرح آرامش بهاری در ۷ بقعه این شهرستان خبر داد.

۷ بقعه کبودرآهنگ، میزبان طرح آرامش بهاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد زارعی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه کبودرآهنگ اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه در ۷ بقعه و به طور شاخص در امامزاده ابوهاشم زید علیصدر، بقعه امام جعفر (ع) گل تپه و امامزاده ابوالحسین (ع) روستای عبدالمومن کبودرآهنگ در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۳ خیمه معرفت در سه بقعه در آستان امامزادگان زید (ع)، جعفر (ع) و ابوالحسین (ع) برپا است، افزود: برپایی غرفه‌های فرهنگی و حضور ۳ مبلغ بومی و ۳ مبلغ اعزامی از مرکز اعزام مبلغ شهر قم برای اقامه نماز جماعت و پاسخ گویی به سوالات شرعی مسافران از برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری غرفه‌ای نیز با عنوان قرآن بخوانید و جایزه بگیرید با هدف ایجاد انگیزه در بین کودکان برپا شده که کودکان از این غرفه استقبال خوبی داشته‌اند.

زارعی اظهار کرد: در سال‌های اجرای این طرح با برپایی غرفه خیمه‌های معرفت در جوار امامزاده زید (ع) روستای علیصدر، زائران و مسافران از آن به خوبی استقبال کرده‌اند که این امر در ایام عید سال ۹۸ هم به جهت حضور گسترده مسافرین در این مکان، استمرار دارد.

زارعی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان محلی برای آرامش مردم هستند و می‌توان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع، مردم و به ویژه جوانان را به انس بیشتر با فضای معنوی امامزادگان ترغیب کرد.

وی از بازدید یک هزار نفر از زائرین طی این مدت از بقاع متبرکه مجری طرح خبر داد و افزود: با توجه شرایط جوی شاهد اسکان اضطراری ۱۵۰ نفر از مسافرین نوروزی در محل مسجد بین راهی امام خمینی (ره) روستای روعان (محور آزاده راه تهران به همدان) و همچنین اسکان اضطراری ۱۰۰ نفر از مسافرین نوروزی در محل سوئیت های اقامتی (۸ باب سوئیت) واقع در امام زاده زید (ع) روستای علی صدر شهرستان کبودرآهنگ بودیم.

انتهای پیام/ د

آرامش بهاری در بقاع متبرکه کبودراهنگ اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار