ورود سامانه ناپایدار جوی از هفته آینده / احتمال آبگرفتگی ناگهانی رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت :ازیکشنبه هفته آینده سامانه ناپایدار جوی وارد استان می شود که پیامد آن آبگرفتگی رودخانه است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، داداشی مدیر کل هواشناسی استان گلستان گلستان گفت: بر اساس تجزیه وتحلیل خروجی مدل‌های پیش بینی نشان می‌دهند تا فردا، شنبه جو نسبتا آرامی در استان حاکم خواهد بود.

داداشی افزود: از روز یکشنبه جریانات گرم جنوبی تقویت یافته و با شکل گیری سامانه کم فشار در منطقه خزر، موجب ناپایداری و تلاطم‌های جوی تا روز سه شنبه خواهد شد.

وی گفت:پیامد‌های این سامانه در روز یکشنبه، افزایش نسبی دما و در بعضی ساعات وزش باد گرم خواهد بود.

وی ادامه داد:همچنین پیامد این سامانه در روز دوشنبه افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش شدید باد بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت بخصوص در ناحیه شرقی، ناحیه ساحلی و جنوب غرب استان و همچنین طوفانی شدن دریا را به دنبال خواهد داشت.

داداشی ادامه داد: این سامانه برای صبح روز سه شنبه، رگبار پراکنده، رعدوبرق و در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه به سبب وقوع بارندگی به صورت رگبار و شدت آن احتمال آبگرفتگی ناگهانی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در نواحی مستعد و شیبدار پیش بینی می‌شود و به دلیل وزش شدید باد امکان خسارت به ابنیه و تاسیسات دور از انتظار نخواهد بود.

وی در پایان گفت:دستگاه‌های زیربط با تصمیم گیری و تدابیر آمادگی لازم را برای کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام /گ
 

سامانه ناپایدار جوی از یکشنبه وارد گلستان می شود

برچسب ها: هواشناسی ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.