وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تصویب پرداخت وام بلاعوض و ارزان به سیل‌زدگان/ بیمه‌ها به تعهدات خود عمل کنند

نمکی گفت: در جلسه هیات دولت مصوب شد کسانی که خانه‌هایشان تخریب شده ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی شامگاه پنجشنبه در نشست مدیریت بحران الیگودرز در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: زمانی که نتانیاهو پارچ آب را نشان داد و با تحقیر معتقد بود مردم ایران روزی محتاج آب خواهند شد و ما می‌توانیم به شما کمک کنیم، همان موقع با خود اندیشیدم که چقدر دل مادران و پدران شهید شکست.

وزیر بهداشت گفت: این دشمن قسم خورده نظام، انقلاب و مردم انتظار داشتند همه ما از بین برویم و اکنون دلسوزی می‌کند.

وی بیان کرد: تردید نداشتم که خداوند با دعای مادران و پدران شهید نعمت را بر ما فزونی خواهد داشت و این اتفاق افتاد.

نمکی بیان کرد: عده‌ای از عزیزان در استان‌های مختلف بی خانمان شدند و مردم مشکلات زیادی را تحمل کردند، ولی سالی پربار برای کشاورزان خواهد بود چراکه زاگرس به شدت در معرض خطر بود و بیماری‌های بلوط زاگرس ناشی از خشکسالی بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر روزی زاگرس می‌خشکید تمام زاگرس نشینان باید به ناکجا آباد کوچ می‌کردند و این رحمت الهی را باید فزون‌تر از عذابی تلقی کنیم که بر مردم تحمیل شد.

نمکی ادامه داد: در اولین نشست دولت در سال جدید به مشکلات ناشی از سیل پرداختیم و مصوباتی داشتیم، امسال برای ما در اداره کشور سال سختی است.

وی اضافه کرد: امسال از نظر فشار‌های اقتصادی سال جدیدی را با مختصات جدید در کشور تجربه می‌کنیم که از سال‌های قبل سخت‌تر است.

نمکی گفت: در جلسه هیات دولت تصویب شد کسانی که خانه هایشان تخریب شده ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض و تا ۳۵۰ میلیون ریال هم وام ارزان قیمت پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای خانه‌هایی که مرمت نیاز دارند ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و رقمی دیگر به عنوان وام ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: کسانی که که زمین‌های کشاورزی شان آسیب دیده هر هکتار ۲۰ میلیون ریال بلاعوض، باغات به ازای هرهکتار ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و دامپروری برای دام سبک پنج میلیون ریال و دام سنگین ۳۰ میلیون ریال و برای حوضچه‌های پرورش ماهیان سردآبی رقمی پرداخت می‌شود.

نمکی ادامه داد: بیمه‌ها باید در این راستا به تعهدات خود عمل کنند تا بتوانیم برای برطرف کردن مشکلات مردم از ظرفیت بیمه‌ها استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: دولت در تلاش است که مشکلات مردم را برطرف کند.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر بهداشت در الیگودرز

 

برچسب ها: بارش باران ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
اگه مسیر رودخونه ها رو آزادسازی و لایروبی کرده بودین هیچ اتفاقی نمی افتاد. ما همزمان هم برای خشکسالی باید خودمون را آماده کنیم هم سیل.
مسئولین سهل انگار باید محاکمه بشن اینجوری تو مملکت سنگ رو سنگ بند نمیشه