۳۹ درصد از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری پر است

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ۳۹ درصد از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری پر است

۳۹ درصد از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری پر استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی  افزود: میزان آبگیری سد رئیسعلی دلواری در سامانه بارشی اخیر تا ساعت ۱۲ امروز به ۳۳ میلیون متر مکعب رسید.

وی یادآورشد: حجم کل مخزن سد رئیسعلی دلواری ۶۹۵ میلیون متر مکعب است که هم اکنون ۳۹ درصد آن پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد از حوزه آبریز سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربعی سد رئیسعلی دلواری در استان فارس قرار دارد که بخشی از ریزش‌های جوی در شهرستان‌های کازرون و نورآباد فارس که به روان آب تبدیل و از رودخانه شاپور به مخزن این سد وارد می‌شود.

رجایی افزود: درزمان حاضر ۴۲۳ میلیون متر مکعب از حجم این سد خالی است که قابلیت ذخیره سیلاب‌های فصلی سال آبی جاری رودخانه شاپور را دارد.

وی تصریح کرد: همچنین درزمان حاضر حدود ۱۴ هزار لیتر در ثانیه جریان سیلابی وارد شبکه آبیاری دالکی و سعدآباد شده و در نخیلات توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: سد انحرافی رودخانه دالکی نیز حدود ۵۰ سانتی مترمعادل ۶۰ مترمکعب بر ثانیه سرریز و به سمت رودحله و تالاب آن در جریان است.

رجایی  یادآورشد: با سیلابی شدن رودخانه دالکی ۴۰ میلیون متر مکعب آب به رودخانه‌های کلل و حله وارد و سد تنگ‌ارم این استان با ظرفیت چهار هزار مترمکعب سرریز شد.

وی بیان کرد: با جاری شدن سیلاب‌های استان فارس به سوی رودخانه‌های استان بوشهر، آب‌دهی رودخانه دالکی نیز به ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: همچنین رودخانه‌مند در شهرستان دشتی سیلابی شد و میزان آب‌دهی آن به ۲۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسید که به بستر رودخانه هدایت شد.

انتهای پیام/م

۶۱ درصد ظرفیت سد رئیسعلی دلواری خالیست

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.