معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمام شبکه‌های گاز در تمام نقاط کشور برقرار است/ کلیپ‌های فضای مجازی مبنی بر انفجار لوله‌های گاز صحت ندارد

رئیس شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انفجار لوله‌های انتقال گاز ارائه نشده و تمام شبکه‌های گاز در تمام نقاط کشور برقرار است.

تمام شبکه‌های گاز در تمام نقاط کشور برقرار است/ کلیپ‌های فضای مجازی مبنی بر انفجار لوله‌های گاز صحت نداردحسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن ابراز همدردی با مردم حادثه دیده در استان‌های سیل زده اظهار کرد: شرکت ملی گاز با تلاش همکاران مجموعه خطوط انتقال و برگزاری جلسات بحرانی شرایطی را فراهم کرد تا وضعیت خوبی را از نظر تأمین گاز در این مناطق شاهد باشیم.

وی ادامه داد: قبل از آغاز نوروز تنها ۵۳ روستا در منطقه قائم شهر به دلیل آسیب‌دیدگی خطوط انتقال، دچار قطعی شده بود که توانستیم ظرف کمتر از ۲۴ ساعت گاز را به مشترکان انتقال دهیم و در حال حاضر هیچ گزارش قطعی از روستا‌های این استان ارائه نشده است.

منتظرتربتی افزود: با توجه به بارندگی‌های شدید، در استان‌های گلستان و فارس هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر قطعی گاز اعلام نشده است.

معاون وزیر نفت ضمن تکذیب کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر قطعی گاز در برخی از استان‌ها تصریح کرد: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر انفجار لوله‌های انتقال گاز ارائه نشده و تمام شبکه‌های گاز در تمام نقاط کشور برقرار است.


بیشتر بخوانید: ثبت رکوردی جدید در حجم انتقال گاز / هیچ مشکلی برای دریافت گاز در فصل زمستان وجود ندارد 


وی با بیان اینکه مصرف گاز در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر میزان مصرف در این ایام روزانه ۱۸۰ میلیون متر مکعب در ۲ بخش خانگی و تجاری‌ گزارش شده است در حالی که عموما در فروردین ماه میزان مصرف گاز روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آماده باش نیروهای شرکت ملی گاز  از ۲۷ اسفند تصریح کرد: به علت برگزاری مانور‌های زیاد در فصول مختلف سال، نیروهای شرکت ملی گاز در آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی هستند.

وی بیان کرد: پس از وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور دریافتیم که تجهیزات و خطوط انتقال ما از مقاومت نسبی و خوبی برخوردار است و بعضا اگر شاهد مشکلاتی بودیم تجربه‌های خود را در روش‌های اجرایی آتی لحاظ و خطوط را به روزرسانی خواهیم کرد.

منتظرتربتی با بیان اینکه گاز یک فرآورده خطرناک است، گفت: در صورت عدم مدیریت، عواقب سنگینی در پی خواهد داشت بنابراین انتظار می‌رود در این استان‌ها، اگر مردم نشتی احساس کردند بلافاصله به بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز اعلام کنند، همچنین شماره تماس ۱۹۴ در این شرایط کمک رسان خوبی به مردم است.

 تولید گاز ظرف سه سال آینده به یک میلیارد متر مکعب می‌رسد

رئیس شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در زمستان سال گذشته شرایط گازرسانی خوبی داشتیم، گفت: با توجه به قطع صادرات گاز ترکمنستان و اتفاقات خوبی که در مجموعه تولید عسلویه و اجرای پروژه‌های جدید رخ داد، هیچ‌گونه نقطه ضعفی در شبکه شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: در شرایط زمستانی سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز تأمین و مصرف می‌شد و پیش بینی می‌شود این رقم در سه سال آینده به حدود یک میلیارد متر مکعب در روز برسد.

منتظرتربتی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت ملی گاز ایران، بیان کرد: بنا داریم در امسال ضمن تکمیل پروژه‌های قبلی، در مباحث مقاوم سازی تأسیسات و هوشمند سازی کنتور‌ها بتوانیم خدمت رسانی به ۹۴ درصد جمعیت کشور را داشته باشیم.

معاون وزیر نفت در پایان گفت: از آنجایی که احتمال دارد موج سرمای جدیدی در راه باشد انتظار می‌رود مردم کل اصول ایمنی را رعایت کنند و گاز همواره به عنوان یک کالای مطمئن و گرمابخش برای خانوار‌ها مطرح باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار