ضبط مکالمات تلفنی طراحان حملات ۱۱ سپتامبر پیش از این حادثه

دادستان‌های آمریکایی ادعا کردند تماس‌های تلفنی خالد شیخ محمد، طراح اصلی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر و سه نفر دیگر از همدستانش چند ماه پیش از این حادثه ضبط شده بود.

مقامات آمریکایی: مکالمات تلفنی طراح حملات ۱۱ سپتامبر پیش از وقوع این حملات ضبط شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت جی کانل، وکیل مدافع متهمان حادثه ۱۱ سپتامبر، روز دوشنبه اعلام کرد دادستان‌های نظامی ادعا کرده‌اند تماس‌های تلفنی خالد شیخ محمد، طراح حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، و سه نفر دیگر از همدستانش که چند ماه پیش از این حادثه به طور رمزی درباره نقشه‌های خود بحث می‌کردند، ضبط شده بود.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، این تماس‌های تلفنی در فاصله زمانی میان آوریل تا اکتبر ۲۰۰۱ صورت گرفت که دست‌کم به دو زبان در آن‌ها صحبت شده است. بنا به گفته مقامات آمریکایی ضبط مکالمات مخفیانه صورت گرفته است.

وکیل مدافع متهمان این اطلاعات را به این دلیل فاش کرده است تا مخالفت خود را با استفاده از نوار‌های ضبط شده به عنوان مدرک در دادگاه علیه موکلانش اعلام نماید.

دادستان‌ها صدای ضبط شده مکالمات متهمان و متن ترجمه شده آن را در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در اختیار وکیل مدافع قرار دادند و اعلام کردند از این مدارک در دادگاه استفاده خواهند کرد.

بیش از ۱۷ سال از حادثه ۱۱ سپتامبر می‌گذرد و هنوز ۵ متهم اصلی این حادثه در زندان به سر می‌برند و تاریخی برای محاکمه آن‌ها تعیین نشده است. شایان ذکر است ۱۵ نفر از ۱۹ عامل حملات ۱۱ سپتامبر، سعودی الاصل بوده اند.

در حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ چهار هواپیمای تجاری-مسافربری توسط گروه تروریستی القاعده به سرقت رفت و دو هواپیما تعمدا به برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک برخورد کرد. در اثر آن همه مسافران و افراد زیادی در برج‌های دوقلو کشته شدند. هواپیمای سوم ربوده شده به پنتاگون در ویرجینیا برخورد کرد. هواپیمای چهارم نیز در منطقه‌ای نزدیک شنکسویل در پنسیلوانیا سرنگون شد. شمار قربانیان این حادثه در آن زمان نزدیک به ۳ هزار نفر اعلام شد. ۲ هزار و ۷۵۳ نفر در مرکز تجارت جهانی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
آخه كدوم عقل سالمي قبول ميكنه يه همچين عمليات بزرگي تو آمريكا كه دولت آمار مورچه ها رو هم داره بدون اطلاع دولت اتفاق بيفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
دولت آمریکا اگه انقدر که شما میگید اطلاعاتش قوی بود انقدر حملات تروریستی و قتلهای سریالی و دسته جمعی تو کشورش اتفاق نمی افتاد
آخرین اخبار