افزایش آب کارون و زاینده رود/ شرایط این رودخانه‌ها سیلابی و طغیانی است

استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش دبی آب و ایجاد شرایط سیلابی و طغیانی در رودخانه‌های کارون و زاینده رود خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز سه شنبه ۶ فروردین ۹۸ در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ، با اشاره به شدت بارش‌های دو روز گذشته تا کنون در این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را سیلابی و طغیانی توصیف کرد.

وی گفت: میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان، هم اکنون چهار هزار متر مکعب برآورد می‌شود.

عباسی افزود: میزان ورودی آب رودخانه زاینده رود هم به بیش از ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۲۰ روستای چهارمحال و بختیاری در حوزه کارون و سه روستا در حوزه زاینده‌رود در معرض خطر سیل قرار دارد.

عباسی ادامه داد: بارش باران و ذوب شدن برف انباشته شده در ارتفاعات بویژه در شهرستان کوهرنگ، سبب جاری و سرازیر شدن آب باران و برف به رودخانه‌های استان گردید و آب رودخانه‌ها در حال افزایش می‌باشد.

وی گفت: میزان بارش در روز‌های دوشنبه و سه شنبه برای استان بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر پیش بینی شده بود، اما اکنون میزان بارش در کوهرنگ به ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

عباسی با توصیه به رعاییت نکات ایمنی و خوداری مردم و مکسافران از اسکان و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارندگی و وقوع سیل در استان خبر داد.

استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های بزرگ زاینده رود، کارون و بخشی از دز می‌باشد.

گفتنی است؛ سامانه بارشی که از اواخر وقت یکشنبه ۴ فروردین ۹۸ در چهارمحال و بختیاری فعال شد، موجب بارش شدید باران و برف، وزش باد و جاری شدن سیلاب در تمام نقاط استان، همچنین طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها گردید که فعالیت آن تا اواخر وقت امروز سه‎شنبه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

بارش‎های بهاری و وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: رودخانه ، آب و هوا ، سیل ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار