باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

آمریکا به معنای واقعی کلمه تجسّم شرارت است/ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو!/ مروری بر بیانات رهبری در سال گذشته

آمریکا به معنای واقعی کلمه تجسّم شرارت است/ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو!/ مروری بر بیانات رهبری در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و دیدار‌ها خود در دی و بهمن ۹۷ با اشاره به موضوعات مهمی، چون بیانیه گام دوم انقلاب و راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه بیاناتی را ایراد کردند که در این گزارش به شرخ مختصری از آن خواهیم پرداخت.

قم شهر انقلاب است

رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم به مناسبت سالگرد قیام تاریخی نوزدهم دی ماه ۵۶  با بیان اینکه قم شهر مرکز و مادر انقلاب است فرمودند: البتّه من این را همین جا در پرانتز عرض کنم که انگیزه‌هایی وجود دارد برای اینکه فضای انقلابی قم را تغییر بدهند و روحیه انقلابی قم و روحیه‌ی دینی قم را کمرنگ کنند؛ انگیزه‌هایی وجود دارد. از کِید دشمن در همه‌ی جنبه‌ها و جوانب نباید غافل شد: از جنبه‌ی اقتصادی که کید و مکر و دشمنی میکند، نباید از کید و مکر و دشمنی او در جنبه‌ی فرهنگی غافل شد؛ مشغولند، ابعضی از دولتمردان آمریکا وانمود میکنند دیوانه‌اند؛ بنده البتّه این را قبول ندارم، امّا حقیقتاً احمقهای درجه‌ی یک هستند.انگیزه‌هایی دارند، عواملی را میفرستند؛ باید به این توجّه کرد. 

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری  از سخنان خود در جمع مردم قم  افزودند:بعضی از دولتمردان آمریکا وانمود میکنند دیوانه‌اند؛ بنده البتّه این را قبول ندارم، امّا حقیقتاً احمقهای درجه‌ی یک هستند.

باید از جانتان مایه بگذارید!

 رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی با اشاره به اهمیت پیشرفت علمی کشور در عصر کنونی فرمودند: من میخواهم این را نتیجه بگیرم که هر ملّتی که امروز در زمینه‌ی این دانشهای جدید -که حالا این علوم شناختی و فنّاوری‌های مرتبط با علوم شناختی چیزهای جدید دنیایند دیگر؛ مثلاً بیست سی سال است که اینها وارد میدان دانش و علم و دانشگاه و پژوهشگاه شده‌اند- عقب بیفتد، سرنوشتش، سرنوشت آن ملّتهایی است که در آغاز انقلاب صنعتی عقب افتادند و سرنوشتشان شد استعمارزدگی، شد زیر دست بودن، شد فقیر ماندن، شد ذلیل شدن. اگر ما امروز در زمینه‌ی علوم شناختی و فنّاوری‌های شناختی تلاش نکنیم، کار نکنیم، حرکت جدّی نکنیم -چون دیگران دارند [کار] میکنند دیگر، با همه‌ی وجود دارند [تلاش] میکنند.

رهبری در بخشی از سخنان خود در این دیدار خطاب به حاضران در این جلسه  افزودند:  و به شما دوستان، آقایان و کسانی که با شماها کار میکنند، دانشمندانتان، دانشجویانتان، پژوهشگرانتان عرض میکنم باید شماها از جانتان مایه بگذارید یعنی باید خسته نشوید، باید به طور جدّی دنبال بکنید؛ چون کار دست شما است، جلودارِ این کاروان و این قافله شما هستید و باید حرکت بکنید.

امروز مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارمندان نیروی هوایی ارتش که مناسبت سالگرد تاریخی همافران این نیرو با حضرت امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال ۵۷ انجام گرفت؛ فرمودند: رژیم آمریکا به معنای واقعی کلمه تجسّم شرارت است، تجسّم خشونت است، بحران‌ُساز است، جنگ‌آفرین است؛ نه فقط امروز، [بلکه]در طول این سال‌هایی که حالا ما یک مقدارش را خودمان شاهد بودیم.

ایشان در ادامه با بیان اینکه ما به مردم آمریکا کار نداریم افزودند: بنده این را برای حضراتِ بزرگان آمریکایی روشن کنم؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ و جان بولتون و پمپئو! مرگ بر اینها یعنی مرگ بر سردمداران؛ ما به مردم آمریکا کاری نداریم؛ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما چند نفر و آن گروهی که دارید اداره میکنید کشورتان را، مراد این است؛ حالا در این دوره اینها هستند، در دوره‌ی دیگر هم دیگران؛ بحث ملّت آمریکا نیست. ثانیاً تا وقتی که دولت آمریکا و رژیم آمریکا همین شرارت، همین دخالت، همین خباثت، همین رذالت را در اعمال خودش دارد، این مرگ بر آمریکا از دهان ملّت ایران نخواهد افتاد.

برخی ضعف خودشان را به مردم نسبت می دهند!

رهبر معظم انقلاب پس از راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه و در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در بیست و نهم بهمن سال ۵۶ در دیدار مردم تبریز با تاکید بر مصداق شعار مرگ بر آمریکا فرمودند: آن روز عرض کردم که این شعارِ مرگ بر آمریکا به معنای [مرگ بر]ملّت آمریکا نیست. مصداقش را بنده در نوزدهم بهمن معیّن کردم که مراد کیست؛ حالا عرض میکنم که «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر سلطه گری مرگ بر تجاوزگری، مرگ بر دست‌درازی به حقوق ملّتها؛ معنایش این است. یک حرکت روشنفکرانه، آگاهانه، انسانی و پُرمعنا و پُرمضمون را مردم با این شعار در همه جای کشور انجام دادند، که واقعاً جای سپاسگزاری است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه این دیدار افزودند: یک عدّه‌ای خودشان ضعیفند، خودشان منفعلند، میگویند انقلاب ضعیف شده؛ خودشان ضعیفند، قیاس به نفْس میکنند. خودشان دل باخته‌اند، دلشان را از دست داده‌اند، خیال میکنند این مردم همین‌جور هستند. ضعفهای خودشان را به مردم نسبت میدهند؛ نه، مردم این [کسانی] هستند که شما در خیابانها روز بیست‌و‌دوّم بهمن مشاهده کردید. خداوند شماها را، ملّت ایران را، مجموعه‌ی پُرهمّتی که این‌جور با بصیرت از انقلاب خود، از نظام خود، از هویت خود، از کشور خود دفاع میکند، مورد رحمت و لطف خودش قرار بدهد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار