در اعتراض به اقدامات و سیاست‌های عبدالعزیز بوتفلیقه

وکلای مدافع الجزایری با لباس سیاه‌ به خیابان‌ها آمدند

صدها نفر از وکلای مدافع الجزایری روز شنبه در اعتراض به عبدالعزیز بوتفلیقه در خیابان‌های الجزیره پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

وکلای مدافع الجزایری سیاه‌پوش به خیابان‌ها آمدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از وکلای مدافع الجزایری روز شنبه در اعتراض به عبدالعزیز بوتفلیقه در خیابان‌های الجزیره پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

وکلای الجزایری که لباس‌های سیاه‌رنگ پوشیده بودند و از نقاط مختلف الجزایر خود را به الجزیره رسانده بودند با تظاهرات در خیابان‌های مرکزی پایتخت، برکناری عبدالعزیز بوتفلیقه از قدرت و تغییر رژیم کشورشان را خواستار شدند.

روز جمعه نیز تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف الجزایر برگزار شد و معترضان از عبدالعزیز بوتفلیقه خواستند قدرت را رها کند.

وکلای مدافع الجزایری که در تظاهرات روز شنبه در محوطه وسیع روبه‌روی ساختمان اداره پست در الجزیره تجمع کرده بودند پرچم‌های سفید و سبز الجزایر و پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها جملاتی از این قبیل دیده می شد: "وکلا در کنار مردم هستند"، "از دستگاه حاکم به ستوه آمده‌ایم"، "این نظام سیاسی را دور بریزید".

ساختمان نمادین اداره پست الجزایر در هفته های اخیر به محل تجمع معترضان بوتفلیقه تبدیل شده است.

وکلای مدافع در ادامه حصار امنیتی را که نیروهای پلیس در اطراف آنها ایجاد کرده بودند، شکستند و به طرف خیابان‌های مرکزی پایتخت حرکت کردند.

بوتفلیقه که از بیست سال پیش قدرت را در الجزایر در دست دارد از بیست و دوم فوریه امسال با اعتراضات خیابانی بی‌سابقه روبه‌رو شده است. وی قول داده است برای تدوین قانون اساسی جدید و ایجاد اصلاحاتی که مردم خواستار شده‌اند یک "کنفرانس ملی" برگزار کند اما تاریخ مشخصی را برای این کنفرانس تعیین نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار