۱۷۷ بیمار تالاسمی در خاش نیازمند اهدای خون هستند

فرماندار خاش گفت: وجود ۱۷۷ بیمار تالاسمی و آمار بالای تصادفات جاده‌ای در این شهرستان لزوم اهدای خون از سوی هموطنان را در این شهرستان دو چندان کرده است.

۱۷۷ بیمار تالاسمی در خاش نیازمند اهدای خون هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش در حاشیه اهدای خون از سوی شماری از مردم و مسئولان خاش اظهار داشت: همه ساله به دلیل سفر‌های زیاد و تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروزی با کاهش خون مواجه می‌شویم که ضروریست مردم اهدای خون به بیماران نیازمند را در این ایام فراموش نکنند.

وی افزود: همچنین ضروریست مردم توجه داشته باشند که خون گیری در پایگاه و نمایندگی انتقال خون خاش هفته‌ای یکبار و در روز‌های سه شنبه انجام می‌شود.

فرماندار خاش تاکید کرد: اهدای مستمر خون از سوی هموطنان نوعدوست سبب جبران کمبود‌ها و نیاز‌های خونی بیماران این شهرستان می‌شود.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

۱۷۷ بیمار تالاسمی در خاش نیازمند اهدای خون هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار