انتقاد استاندار از عدم همکاری برای توزیع شکر در کرمان

استاندار کرمان گفت: اگر اصناف در توزیع شکر با قیمت مصوب همکاری نمی‌کنند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها داده شود.

انتقاد استاندار از عدم همکاری برای توزیع شکر در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  محمدجواد فدایی استاندار کرمان امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در بحث شکر کوتاهی شده، زیرا قیمت هر کیلو شکر نباید از ۳ هزار تومان بیشتر باشد.

فدایی افزود:اکنون چه کسی مسوول قیمت ۸ هزار تومان در بازار است وچرا مسوولان نظارتی نمیکنند و کوتاهی میکنند؟

وی با اشاره به برخی مطالب مبنی بر احتکار و یا عدم تامین شکر از کارخانه توسط اصناف، افزود: نمی‌شود که سر بزنگاه اصناف همکاری نداشته باشند اگر اجازه بدهیم اصناف در این زمان هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند، پس دولت چه کاره است؟

فدایی با تاکید بر اینکه اگر اصناف در توزیع شکر با قیمت مصوب همکاری نمی‌کنند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها داده شود تا توزیع صورت بگیرد.

وی بیان کرد: باید از سوی مسئولان موضوع دنبال و سهمیه شکر استان اختصاص داده شود و اگر لازم باشد، بنده به محل کارخانه می‌روم.

حسینی نژاد رییس سازمان صمت استان کرمان هم با بیان اینکه بعد از اختصاص حواله‌های شکر در مراحل متعدد به استان کرمان، ۱۱۳۰ تن به استان آمده و توزیع شده که خیلی تا ۶ هزار تن عقب هستیم بیان کرد: مشکل این است که بارگیری از سوی کارخانجات کم صورت می‌گیرد و اکنون هزینه ۶۰۰ تن شکر به حساب کارخانه واریز شده، اما شکر تحویل داده نشده است.

وی افزود: بار‌ها داد زده و اعلام کرده ایم با قانون تمرکز، تنظیم بازار به دو نهاد سپرده شده که بلاتکلیفی صورت گرفته و این مسئله باید ریشه‌ای در کشور حل شود وگرنه نمی‌توان کاری کرد.

وی تاکید کرد: باید چالش به صورت اساسی حل شود و اگر برای سال آینده برنامه‌ای برای این حوزه نداشته باشیم، باز هم گرفتار چالش خواهیم بود.

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه گفت: اصناف کوتاهی کرده و شکر مورد نیاز خود را به استان نیاورده اند و مجبور شدیم ذخیره استراتژیک را توزیع کنید.

وی افزود: شکر تامین می‌شود و به استان می‌آید و از ابتدای سال مشکلی وجود نداشت و اکنون این نیست که شکر نبوده و نیست و اعلام کردیم هر کس می‌خواهد بیاید حواله بگیرد، اما مشکل این است کارخانه کم تحویل می‌دهد و یا بعضا اصناف احتکار کرده و همکاری ندارند.

انتهای پیام/س

توزیع شکر از طریق فروشگاه های زنجیره ای در صورت عدم همکاری اصناف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار