فرماندار تربت جام:

باید صنعت گردشگری در تربت جام تقویت شود

فرماندار تربت جام گفت: باید قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تربت جام در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار بگیرد و صنعت گردشگری تقویت شود و رویکرد‌های اقتصادی مبتنی بر گردشگری باشد..

باید صنعت گردشگری در تربت جام تقویت شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در نشست خبری با موضوع نوروز و گردشگری در جمع خبرنگاران گفت:شهرستان تربت جام از نظر منابع انسانی غنی است و فرهنگ و تمدن بزرگ، عظیم و بالایی دارد.

وی ادامه داد: شهرستان تربت جام زیر ساخت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد منابع طبیعی و طبیعت خدادادی، مردمی مهمان نواز، هتل، رستوران، راه و جاده مناسب که ضریب آسفالت شهرستان در حوزه شهری صد در صد و راه‌های روستایی ۹۶ درصد است که با اطلاع رسانی اصحاب رسانه و مسئولان بوم گردی و گردشگری در این شهرستان رونق خواهد گرفت.

فرماندار تربت جام افزود: از اول تا پایان تعطیلات نوروز در خدمت مردم شهرستان هستم به دنبال هیچ چیزی جز خدمت به مردم نیستم و روزی که مشکلی را حل می‌کنم روز شادمانی من است.

حمیدی گفت: علاوه بر آثار تاریخی فراوان، علی‌رغم این‌که ما در منطقه شرقی هستیم و این مناطق معمولا خاصیت کویری دارند، اما جاذبه‌های طبیعی فراوانی همانند مناطق ابدال‌آباد، رونج، بزد و ... هم در شهرستان وجود دارد که مناطق طبیعی زیبایی هستند و در منطقه چشمه‌گل شهرستان پرورش آهو هم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تربت‌جام با فاصله یک ساعته از مشهد، می‌تواند مقصد گردشگری زائران و مسافران استان باشد و ما به دلیل مجاورت با کشور‌های همسایه می‌توانیم از ظرفیت‌های توریسم درمانی هم استفاده کنیم.
 
فرماندار تربت جام  گفت : توریسم درمانی صرفا به استفاده افراد از مراکز درمانی مربوط نمی‌شود و این بیماران هر کدام همراهانی دارند که این همراهان از امکانات شهر همانند سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و... استفاده می‌کنند.


حمیدی افزود:در تمام جلسات بر مسئله گردشگری تاکید کرده‌ایم، اما باید توجه داشت که گردشگری با اقدامات یک اداره و نهاد به هدف نمی‌رسد و تمامی بخش‌های شهرستان، بخش خصوصی و مردم باید پای کار باشند. گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند و تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد که این کار‌ها هم‌اکنون در حال انجام است.

وی گفت: ظرفیت بوم‌گردی در روستا‌ها که وام‌های کم بهره هم برای آن در نظر گرفته شده یکی از بخش‌هایی است که مردم می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند. گردشگری نیازمند ورود بخش خصوصی است و برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فرش قرمز پهن می‌کنیم.

انتهای پیام //ز. ج.

گردشگری نیازمند ورود بخش خصوصی است

برچسب ها: گرشگری ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار