بیشترین مهاجران تهران از کدام شهرها هستند؟

در این مطلب بر اساس آمارهای ارائه شده بیشترین و کمترین سهم مهاجر فرستی به تفکیک هر استان بررسی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی وضعیت مهاجرت استان تهران طبق گزارش اخیر مرکز آمار از سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ نشان می‌دهد که حدود ٥١٧ هزار نفر از آبان ماه سال ١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ به استان تهران مهاجرت و در همین دوره زمانی نیز حدود ٣٥١ هزار نفر از آن خارج شده‌اند.

این در حالی است که استان البرز با حدود ٥١ هزار نفر بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد با حدود ٢۰۰۰ نفر کمترین سهم مهاجر فرستی به استان تهران را در بازه زمانی مورد بررسی داشته‌اند.

از سوی دیگر استان البرز با حدود ٨٩ هزار نفر بیشترین و استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۰۰۰ نفر کمترین سهم مهاجرپذیری از استان تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین استان‌های تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان دارای بیشترین سهم مهاجرپذیری و استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، البرز و اصفهان بیشترین سهم مهاجر فرستی در کشور را از آبان ماه سال١٣٩٠ تا آبان ماه ١٣٩٥ داشته‌اند.

بیشترین مهاجران تهران از کدام شهرها هستند؟

منبع:فرارو

انتهای پیام/

بیشترین و کمترین مهاجرت به پایتخت از کجاست؟

برچسب ها: مهاجرت ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Romania
Siavash
۰۹:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر قومی حساب نکنیم و شهری حساب کنیم بیشترین مهاجرین به تهران از اراک هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بیشتر مهاجران به تهران آذربایجانیها هستن
Iran (Islamic Republic of)
سیروان پاوجی
۱۷:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سالانه حدود هفتاد تا هشتاد هزار کرد از سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام به تهران و شهرستانه های دیگر استان تهران مهاجرت می کنند که در حال حاضر، بیشترین مهاجران هستند ولی در گذشته آذری ها بیشترین مهاجران به تهران بوده اند، علاوه بر این بخاطر کمبودهای زیربنایی در این استانها مهاجرانی از این استانها به استانهای اصفهان، فارس و خراسان رضوی هم قابل مشاهده است که از نظر فرهنگی و اقتصادی مشکلات بسیاری برای مهاجرین پیش می آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اذری زبانان هستن