یک زيارت دانشجويی دلچسب

نکاتی که باید در اردو‌های زیارتی راهیان نور به خاطر داشته باشید تا یک زیارت دلچسب را تجربه کنید.

یک زيارت دانشجويی دلچسب به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هم برای اردوهای راهيان نور دانشجويی ثبت نام کرده‌ايد، شک نکنيد که نقطه‌ای روشن در دوران زندگی‌تان خواهد بود. از برکات دوستانه و معنوی که اين سفر استفاده کنيد. اگر دل به صحبت‌های راويان بدهيد حتماً می‌توانيد بهره معنوی از این سفر ببريد.

رهبر انقلاب هم این نکته را قبلا گوشزد کرده بودند که صرف رفتن به راهیان نور کافی نیست:
«صِرف اینکه ما حالا یک گوشه‌ای قرار بدهیم که هرکس خواست برود، مثلا دانشجویی بیاید آنجا اسم بنویسد و راه بیفتد، کار فقط این نیست. به‌عنوان یک گنج نگاه کنید، به‌عنوان یک معدن عظیم پُرسود و پُرمنفعت به این حادثه نگاه کنید؛ ببینید در قبالش چه‌کار باید کرد. باید کار و فکر و برنامه‌ریزی کرد.»

 تک‌‌روی نکنید

قبل از هر کاری با مسئول اتوبوس يا کاروان هماهنگ و همراه باشيد. مسير سفر طولانی است و دفعات زيادی بايد از وسيله نقليه پياده شويد يا با سيل جمعيتی که همگی برای بازديد از مناطق آمده‌اند، مواجه شويد. به همين علت سعی کنيد از ابتدای سفر با قوانينی که برای سفر گذاشته می‌شود هماهنگ شويد.

فقط وسایل ضروری به همراه داشته باشید

محل اسکان شما به صورت دسته جمعی است و طبیعتاً فضای زيادی در اختيار گروه‌ها قرار نمی‌گيرد. سعی کنيد وسایلتان را در یک کوله‌پشتی سبک سامان دهيد. دو عدد مانتو نخی، دو روسری، و يک شال پشمی مهم‌ترين پوشاکی هستند که شايد در اين مناطق به کمک شما بيايد تا از گرمای روز و سرمای شب نجاتتان دهد.

با هماهنگی نذر کنید

اگر نذر داريد که فعاليت خاصی را در اين مناطق انجام دهيد، با دست‌اندر‌کاران ستاد راهيان نور مشورت کنيد، وسايلی مانند پيکسل و برچسب در سال‌های گذشته به شکل اشباع شده‌ای توزيع شده است. برای مثال می‌توانید وسايل بهداشتی مانند جای مايع دستشويی که در اردوگاه‌ها زیاد استفاده می‌شود و به سرعت خراب می‌شوند نذر کنيد يا هر وسيله پر مصرفی که اين روزها وجودشان در اين مناطق ضروری است.

از درک هیچ لحظه‌ای غافل نشوید

در مناطق و همراه راويان، از هر لحظه‌ای به خوبی استفاده کنيد. فضا را درک کنيد و به دنبال نشانه‌هايی بگرديد که قبل از سفر در کتاب‌ها و خاطرات خوانده‌ايد. عکاسی، فيلمبرداری و سلفی گرفتن ممکن است همه برای ثبت خاطرات خوب باشند ولی شما را از درک لحظه حال غافل می‌کنند که شايد هيچ‌گاه ديگر اين سفر با اين ويژگی‌ها نصیب شما نشود.

یک زيارت دانشجويی دلچسب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.