بازگشت ۲۰ هزار آواره عراقی از سوریه طی چند هفته آتی

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که ۲۰ هزار آواره عراقی طی چند هفته آینده از سوریه به کشورشان باز می‌گردند.

صلیب سرخ: بازگشت ۲۰ هزار عراقی از سوریه طی چند هفته آتیبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، فابریزیو کربونی، مدیر خاورمیانه کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با هماهنگی‌های انجام شده با دولت عراق، طی چند هفته آینده نزدیک به ۲۰ هزار شهروند عراقی که بیشتر آنان زنان و کودکانی هستند که از آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه فرار کرده اند، به کشورشان بازگردند.

وی گفت: هزاران نفر در اردوگاه الهول در شمال شرق هستند که شمار زیادی از آنان عراقی هستند. آمار رسمی از تعداد این افراد در دست نیست و احتمال داده می‌شود که حدود ۲۰ هزار عراقی در این اردوگاه حضور دارند.

مدیر منطقه‌ای صلیب سرخ افزود: دولت عراق مایل به بازگرداندن این افراد به کشورش است، اما کاملا مشخص است که این مسئله چالش‌های خاصی به دنبال دارد چرا که عملیات عبور آنان باید با نظارت صورت گیرد.

کاربونی گفت: زمان رسمی و مشخصی برای این انتقال بزرگ وجود ندارد و تا جایی که می‌دانیم این کار طی چند هفته یا ماه صورت می‌گیرد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ معتقد است شمار زیادی از این ۲۰ هزار نفر شهروندان غیرنظامی عراق هستند، اما احتمال وجود تروریست در میان آنان بسیار زیاد است.

با محاصره منطقه الباغوز در دیرالزور واقع در شرق سوریه، مردمی که در این منطقه از سوی تروریست‌ها محاصره شده بودند به اردوگاه الهول در شمال این منطقه فرار کردند و به گفته صلیب سرخ هم اکنون حدود ۶۵ هزار نفر در این اردوگاه مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار