چالش جدید بوتفلیقه از سوی قضات الجزائری

بیش از هزار قاضی الجزائری اعلام کردند در صورت شرکت رئیس‌جمهور کنونی این کشور در انتخابات ماه آتی، بر این انتخابات نظارت نخواهند کرد.

چالش جدید بوتفلیقه از سوی قضات الجزائریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از هزار قاضی الجزائری در بیانیه ای اعلام کردند در صورت شرکت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی الجزائر در انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی این کشور، بر انتخابات نظارت نخواهند کرد؛ مسأله ای که یکی از بزرگترین ضربه ها به رئیس جمهور بیمار الجزائر از زمان شروع اعتراضات به شمار می رود.

قضات الجزائری همچنین در این بیانیه از تشکیل یک انجمن جدید خبر دادند. عبدالعزیز بوتفلیقه پس از آنکه در سوئیس تحت درمان پزشکی قرار گرفت، روز گذشته به الجزائر بازگشت. ده ها هزار نفر از شهروندان الجزائری از تمامی طبقات اجتماعی از سه هفته پیش تظاهراتی را علیه تصمیم بوتفلیقه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی برگزار و با بن بست سیاسی و تسلط کهنه سربازان بر این کشور از زمان استقلال الجزائر از فرانسه در سال ۱۹۶۲ مخالفت کردند.

معترضان همچنین پیشنهاد وی برای محدود کردن دوره ریاست جمهوری اش در صورت پیروزی را نپذیرفته اند. بوتفلیقه وعده داده در صورت پیروزی، سیستم اداره کشور را تغییر خواهد داد.

همچنین شبکه الجزائری «النهار» اعلام کرد حزب جبهه آزادی بخش میهنی الجزائر از تمامی طرف ها خواسته تا با یکدیگر همکاری کرده و به بحران در این کشور خاتمه دهند و آشتی ملی را تقویت کنند.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سالخورده الجزائر از زمان سکته مغزی در سال ۲۰۱۳، به ندرت در انظار عمومی ظاهر شده است. بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ قدرت را در الجزائر در دست دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار