۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح نقاط حادثه خیز نیاز است

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی راه‌های خراسان شمالی گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز استان در شرایط فعلی اقتصادی نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر بدیعی مقدم دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی راه‌های خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۳۳۷ نقطه حادثه خیز در تصادفات استان بر اساس ضرایب کل کشور، گفت: از این تعداد ۹۶ نقطه پرحادثه هستند که در شرایط فعلی اقتصادی نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: این نقاط شامل ۵۱ نقطه اصلی و شریانی، ۲۸ نقطه فرعی و ۱۷ نقطه روستایی است.

بدیعی مقدم بیشترین نقاط پرحادثه را در بجنورد با ۴۱ نقطه و شیروان با ۱۷ نقطه دانست و بر آشکارسازی این نقاط ، نصب علائم و تامین روشنایی ، راهسازی ، اصلاح شیب شیروانی و بهسازی برخی نقاط و نصب علائم بر اساس استاندارد راه تاکید کرد.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین نوع تصادفات و تلفات در نتیجه واژگونی بوده است، گفت: اغلب واژگونی‌ها در سال جاری در محور جنگل گلستان تا چمن بید به علت یک طرفه شدن این مسیر رخ داده است.

وی از تصادفات رخ به رخ و جلو به پهلو نیز به عنوان دیگر علل مهم تصادفات در محور‌های استان ذکر کرد و گفت: اصلاح رویه آسفالت و سرعت بیش از حد مجاز و تعریض محور نیز در تصادفات دخیل هستند.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی راه‌های خراسان شمالی خواستار افزایش تامین منابع برای سال ۹۸ به منظور اجرای اقدامات موثر برای کاهش تلفات شد.

وی بیشترین سن تلفات را در ۲۴ تا ۴۲ سال دانست و اظهار کرد: اوج تصادفات در ساعت ۱۷ تا ۱۹ بوده است و ۵۰ درصد تلفات هم بلافاصله بعد از تصادف صورت گرفته است.

وی گفت: این در حالی است که افزون بر ۸۰ درصد تصادفات توسط کسانی رخ داده که تحصیلات ابتدایی و کمتر داشته اند که نشان دهنده نقش سواد در فرهنگ رانندگی است.

وی از سامانه‌های کنترل هوشمند به عنوان بهترین راهکار در کاهش تصادفات یاد کرد و افزود: هم اینک ۲۱ دوربین در سطح محور‌های استان نصب شده است که بیشترین آن‌ها در محور شریانی اسفراین و جاجرم است.

بدیعی مقدم با تاکید بر لزوم نصب دوربین کنترل سرعت بیشتر در محورها گفت: در حال حاضر بر اساس برنامه ۱۲ دستگاه دوربین در برنامه اجرا شده که در سال ۹۸ به سامانه کنترل تردد و جرائم افزوده می‌شود.

انتهای پیام / ب 

شناسایی 337 نقطه حادثه خیز در محورهای خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.