افسر سابق سیا در گفتگو با الجزیره:

ترامپ حرف‌هایی می‌زند که فقط خودش باور دارد

«گلن کارل» افسر سابق سیا در مصاحبه‌ای اعلام کرد سیاست رئیس‌جمهور آمریکا یک سیاست غیرمنسجم است.

ترامپ سخنانی را بر زبان می‌آورد که فقط خودش باور داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه عملیات خود را برای باز پس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش از سرگرفتند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت هدایت کُرد‌ها قرار دارند، آخرین تهاجم خود را در الباغوز متوقف کرده بودند تا غیرنظامیان بتوانند از آنجا خارج شوند. نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کردند چهار هزار غیرنظامی همچنان در این شهر باقی مانده‌اند و داعش از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

«گلن کارل» افسر سابق سیا در گفتگو با این شبکه گفت: "تهدید‌های داعش همچنان باقی است. مشکل اصلی، وجود گروه‌های تروریستی غیرمنسجم مانند داعش و القاعده است، اما آن‌ها در واقع محصول ناآرامی‌های سیاسی و اجتماعی در برخی جوامع هستند. اکنون نیز کسی رئیس‌جمهور آمریکا است که رویکرد منسجمی ندارد و تنها سخنانی را بر زبان می‌آورد که خودش باور دارد. جان بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید) نیز در ارتباط با مطالبی که می‌گوید، انسجام فکری ندارد. این، اساسا سیاست آمریکاست که می‌خواهد با روسیه و ایران مقابله کند، اما همه کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم سبب تقویت اقدامات ایران در سوریه می‌شود. سیاست رئیس جمهور آمریکا یک سیاست غیرمنسجم است."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد نیروهای مستقر خود در سوریه را از این کشور خارج کند، اما زمان مشخصی را برای تحقق این امر مشخص نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
ترامپ و فقط خودش خودشو قبول داره حرفاش که هیچی هم نیست بابا
Iran (Islamic Republic of)
ب
۰۹:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ
آخرین اخبار