چرا باید دسترسی کودکان به فضای مجازی را مدیریت کنیم؟

در شرایطی که از هر ۵ خانوار، ۴ خانوار حداقل یک دستگاه برای بازی کردن در اختیار دارد، لازم است بدانیم که چرا باید دسترسی کودکان به فضای مجازی را کنترل کنیم.

چرا باید دسترسی کودکان به فضای مجازی را مدیریت کنیم ؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دسترسی گسترده به وسایل الکترونیکی متنوع سبب شده است تا عصر حال حاضر را عصر تکونولوژی، عصر ارتباطات و دنیای دیجیتال بنامند. در چنین شرایطی هر یک از کشورها تلاش می‌کنند تا به سهم خود با ورود به عرصه جدید ارتباطی، گوی سبقت را از سایر کشورها بربایند.

در میان خانواده‌ها بارها شنیده شده است که می‌گویند فرزندم باهوش است و با موبایل بهتر از من کار می‌کند، گرچه این جملات  در ابتدا خوشایند است و نشانی از تحول کودکان و هوشمند شدن آن‌هاست اما این غیرقابل انکار است که  اگر والدین این کودکان به ابزار کنترل فرزندان در رسانه‌های مجازی مجهز نشوند، قطعاً با دستان خود فرزندشان را وارد دنیایی می‌کنند که جبران آسیب‌های آن بسیار سخت خواهد بود.

یک باور غلط این است که کودک را در مقابل کامپیوتر قرار دهیم به امید آنکه کارهای بزرگ انجام دهد چراکه به جای حال مسائل ریاضی، او ترجیح خواهد داد سرگرم بازی رایانه‌ای شود. این یکی از دلایلی است که باید دسترسی کودکان به فضای مجازی را محدود کرد. از دیگر معایب دسترسی کودکان به فضای مجازی عبارت است از:

اختلال در خواب شابانگاهی

افت شدید تحصیلی

انزوای اجتماعی و دوری از خانواده

چاقی  و مشکلات جسمی

تقویت رفتارهای پرخطر

فراهم‌سازی مزاحمت‌های سایبری

لطمه به حریم خصوصی

 

چرا باید دسترسی کودکان به فضای مجازی را مدیریت کنیم ؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار