مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد؛

قم میزبان جشنواره هنرهای تجسمی روستاوعشایر کشور شد

حسینی کاشانی گفت:قم متولی برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی روستایی وعشایری درکشور شده که این جشنواره استعدادیابی هنرمندان روستایی رافراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در روستا‌ها و شهر‌های مختلف کشور به عنوان یک اولویت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

حسینی کاشانی گفت:استعدادیابی و بسترسازی برای بروز استعداد‌های هنری روستاییان از جمله اهداف ارزشمند این جشنواره است که استمرار آن به طور قطع موجب تحول در این حوزه در روستا‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: قم متولی برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی روستایی و عشایری در سه رشته نقاشی، عکاسی و خوشنویسی در کشور شده که این جشنواره بستر لازم برای استعدادیابی هنرمندان روستایی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه قم در سه رشته نقاشی، عکاسی و خوشنویسی حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارد،بیان کرد: دلیل انتخاب قم برای میزبانی از این جشنواره، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در این رشته‌های هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد به عنوان مرکزیت و محوریت برنامه‌های فرهنگی باید همچنان نقش آفرینی کند بیان کرد: بسترسازی برای حضور پررنگ نوجوانان و جوانان به عنوان یک ضرورت، موجب شکل گیری کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد شد.

حسینی کاشانی با اشاره به وجود فعالیت نهاد‌های مختلف فرهنگی تصریح کرد: باید این نهاد‌ها با پرهیز از موازی کاری تحت نظر امام جماعت مسجد به فعالیت بپردازد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه «ایران تهران نیست» شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است عنوان کرد: بر این اساس نگاه ویژه‌ای در برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی از «شهر خلاق» به عنوان یکی از برنامه‌های آینده این وزارتخانه یاد کرد و افزود : این طرح به منظور شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهر‌های مختلف به زودی در کشور و استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه قم در حوزه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله استان‌های سرآمد کشور است ابراز کرد: فعالیت‌های متنوع فرهنگی در سطح مساجد استان در حال برگزاری است که با توجه به تعامل کانون‌های فرهنگی هنری با نهاد‌های فرهنگی، دستاورد‌های قابل قبولی بدست آورده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم اشاره کرد:افتتاحیه جشنواره کشوری هنر‌های تجسمی روستا و عشایر چهارشنبه۱۵ اسفندماه با حضور شرکت کنندگان و اختتامیه آن  پنجشنبه ۱۶ اسفندماه از ساعت ۱۵الی۱۷ باحضور دکتر ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن ارشاد برگزار خواهد شد و از برگزیدگان تجلیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی گفت: تشرف به زیارت حرم حضرت معصومه (س)، برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی، آزمون حضوری و برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی اضافه کرد:در حوزه خوشنویسی ۸۹ اثر،نقاشی۵۴۰ اثر و در حوزه عکاسی یک هزار و ۱۱۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

روحانی با اشاره به اینکه ۲۱ تن در رشته نقاشی،۲۰ تن در رشته عکاسی۱۳ تن در رشته خوشنویسی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته اند، افزود: آثاری از ۲۵ استان در حوزه عکاسی،۱۰ استان در حوزه خوشنویسی و ۱۵استان در حوزه نقاشی به این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت:تدوین آیین نامه جشنواره وطراحی پوستری بر اساس این آیین نامه از جمله اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه بوده است.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این نشست، با بیان اینکه بیش از ۱۰ کاتب قرآن در این استان وجود دارد،تصریح کرد: طراحی نگارگری در استان با ایجاد کارگاه ساخت ضریح حرم امام حسین (ع) رونق بیشتری یافت.

حسن دلیر افزود: قم در برگزاری جشنواره‌های کشور دارای کارنامه قابل قبولی است به همین دلیل با توجه به ظرفیت‌های استان، برگزاری این جشنواره به قم واگذار شده است.

انتهای پیام /ح

قم میزبان جشنواره کشوری هنر‌های تجسمی روستا و عشایر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار