رئیس حوزه‌های علمیه کشور در جمع مداحان استان یزد:

اشعار مداحان ریشه در عمق معارف دینی و الهی باشد

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه شعر مداحان ریشه در عمق معارف دینی و الهی و معنوی داشته باشد، گفت: مداحان باید با اشعار معنوی جوانان را جذب و دانش افزایی کنند.

اشعار مداحان ریشه در عمق معارف دینی و الهی باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با مداحان آیینی استان یزد با بیان اینکه شعر و ادب باید ریشه در عمق معارف دینی و الهی  داشته باشد، گفت: مداحان باید با اشعار معنوی جوانان را جذب  و دانش افزایی کنند.

وی افزود: تشکل و اجتماع مداحان می‌تواند هنر شعر و ادب را ارتقا دهد و همچنین مدح و ثنا و صوت زیبا و جذاب و اثر گذار را رونق ببخشد.

وی با اشاره به اینکه آنچه دشمنان اسلام و این نظام نقشه‌هایی طراحی کرده بودند که بسیار پیچیده و خطرناک بود ،افزود: اگر تاریخ را ورق بزنیم خواهیم دید هجمه‌های سنگینی طراحی شده یود که مشعل خاندان رسالت و مراسم‌های دینی را خاموش کنند و بساط دین را جمع کنند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه آنچه در داستان داعش شکل کرفته بود اگر عملی می‌شد خطری بوجود می‌آورد که سال‌ها نقشه منطقه را تغییر می‌داد، افزود: نفشه داعش این بود که عراق و سوریه را تصرف و به دنبال آن دو کشور را تجزیه و عتبات را تماما با خاک یکسان کنند همچنین درصدد رسیدن به مشهد مقدس را داشتند و تمام این موارد از نقشه‌های آن‌ها مستند است.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه گروه داعش ایران، انقلاب، تشیع، ادب و زبان و معارف را مورد هدف قرار داده بودند، گفت: شور و آینی که مداحان خلق می کنند منبع قدرت مادی و معنوی ایران است و این را باید قدر دانست.

انتهای پیام/ی

مداحان باید با اشعار معنوی جوانان را جذب  و دانش افزایی کنند

برچسب ها: شعر ، متن نوحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار