اشرف غنی: طالبان بدون تفاهم با دولت نمی تواند از لیست سیاه خارج شود

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که طالبان بدون تفاهم با دولت این کشور نمی توانند از لیست سیاه سازمان ملل خارج شوند.

اشرف غنی: طالبان بدون تفاهم با دولت نمی توانند از لیست سیاه خارج شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی تاکید کرد که طالبان بدون تفاهم با دولت این کشور نمی توانند از لیست سیاه سازمان ملل خارج شوند.

وی بار دیگر از طالبان خواست وارد گفتگوی مستقیم با حکومت افغانستان شوند. اشرف غنی اظهار داشت که حکومت افغانستان آماده است تا برای طالبان یک دفتر رسمی ایجاد کند.

محمد اشرف غنی بیان داشت: «حکومت آماده است تا برای آنان دفتر بدهد، با آنان روی زندانیان مذاکره کند، اما آنها بدون تفاهم با حکومت، نمی توانند از لیست سیاه بیرون شوند.»

 وی افزود: «صلح عزت متقابل می‌باشد و زمانی‌که ما مذاکرات بی‌قید و شرط را اعلام کردیم، به دیده کم به شما ننگریستیم، شما هم به ملت عظیم افغانستان، به دیده کم ننگرید.»

رئیس جمهور افغانستان همچنین خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور گفت: «دشوارترین لحظه در جنگ، لحظه‌‌ای است که صلح نزدیک می‌شود و حملات شدت می‌یابند.»

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پنجمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان در دوحه قطر از روز سه شنبه (7 حوت/ اسفند) آغاز شد و پس از وقفه ای دو روزه، از روز شنبه (11 حوت/ اسفند) از سر گرفته می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار