نخست وزیر ارمنستان مطرح کرد؛

توسعه همه جانبه روابط ایران و ارمنستان درآینده

نخست وزیر ارمنستان سفرش به ایران را با مطلوب ارزیابی کرد وگفت : بر اساس توافقات جدید صورت گرفته در آینده همکاری و روابط دو کشور در همه جنبه ها بیشتر توسعه می یابد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان  افزود: البته در روابط خود باید طوری جلو برویم که به منافع یکدیگر آسیب نرسانیم.

وی گفت : البته  در همکاری و روابط با کشورهای ثالث هم باید اینگونه رفتار کنیم که به یکدیگر ضرر و آسیب نرسانیم.

نخست وزیر ارمنستان افزود  : هر مشکلاتی که پیش می آید باید در کنار دوستی و همسایگی آن را برطرف کنیم.

پاشینیان گفت :  برنامه های مشترک خود را با استاندار بررسی کردیم و فکر می کنم که سفر به اصفهان ادامه موفقیت در سفر رسمی ماست.

وی هدف اصلی از سفر به اصفهان را دیدار و ملاقات با جامعه ارامنه ذکر کرد.

نخست وزیر ارمنستان ، اصفهان را نمودی از فرهنگ و تاریخ ایران دانست وگفت : هر کس به اصفهان سفر نکند نمی تواند از فرهنگ و تاریخ ایران چیزی بفهمد.

پاشینیان افزود : این دومین بار است که به اصفهان سفر می کنم و دفعه قبل در سال 2004 با گروهی از خبرنگاران به این شهر تاریخی سفر کردم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه فرصت برای سفر مجدد به اصفهان برای او فراهم شد ، افزود : امیدوارم دوباره باز هم بتوانم به اصفهان سفر کنم.

نخست وزیر ارمنستان ، اصفهان را یک مرکز تاریخی و فرهنگی دانست که جامعه عظیمی از ارامنه در این شهر زندگی می کنند و به نوعی تاریخ آنها به یکدیگر وصل شده است.

 

انتهای پیام/م

روابط ایران و ارمنستان در مسیر توسعه بیشتر

برچسب ها: نخست وزیر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.