ملانوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تاکنون ۸۴ حزب با قانون جدید تطبیق داده شده‌اند/ کمیسون ماده ۱۰ احزاب منحل یا جایگزین نمی‌شود

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قانونی است و اصلا بحث جایگزینی و انحلال این کمیسیون مطرح نیست.

تاکنون ۸۴ حزب با قانون جدید تطبیق داده شده‌اند/ کمیسون ماده 10 احزاب منحل یا جایگزین نمی‌شودحمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفت‌و گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص مطرح شدن اخباری در خصوص انحلال کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قانونی است و در قانون جدید احزاب هم وجود دارد و اصلا بحث جایگزینی و انحلال این کمیسیون مطرح نیست.

وی در خصوص تطبیق احزاب با قانون جدید گفت: لیستی که اخیرا به خانه احزاب اعلام کردیم شامل ۸۴ حزب بود که ۸۱ حزب قبلا خودشان را با قانون جدید تطبیق داده بودند و ۳ حزب هم در انطباق با همین قانون جدید در سال ۹۷ مجوز گرفتند.

ملانوری افزود: بقیه احزاب هم در حال تکمیل کردن و گذراندن مراحل برای تطبیق خود با قانون جدید هستند و اسامی نهایی به زودی اعلام می‌شود.

احمد شریف، عضو خانه احزاب هم در گفت‌وگویی با تایید سخنان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  گفت: مجمع عمومی خانه احزاب ۲۳ اسفند برگزار می‌شود.

وی افزود: تا به حال وزارت کشور ۸۴ حزب را به ما معرفی کرده چراکه ۳حزب به تازگی مجوز گرفته‌اند اما هنوز عضو خانه احزاب نشده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار