نقشه راه آمریکا برای تصرف جهان و استعمارگری بدون لشکرکشی +فیلم

از سال ۱۷۷۵ تاکنون بخش مهندسی ارتش آمریکا یکی از مهمترین گزاره‌های این کشور برای تصرف جهان و استعمارگری بدون لشکرکشی است.

بخش مهندسی ارتش آمریکا به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بخش مهندسی ارتش. آمریکا در ۱۶ ژوئن ۱۷۷۵ میلادی با فرمان جرج واشنگتن تاسیس شد و در ۱۶ مارچ ۱۸۰۲ میلادی واحد مهندسی ارتش آمریکا به صورت بخشی ثابت در آمد.

بسیاری از پروژه های بزرگ ملی در آمریکا طی بیش از دو قرن گذشته مانند کانال پاناما و ساختمان وزارت دفاع این کشور پنتاگون توسط بخش مهندسی ارتش ساخته شده است. در حال حاضر بخش مهندسی ارتش آمریکا ۳۷ هزار نیرو و امکاناتی متعدد در زمینه های عمرانی و تحقیقاتی در اختیار دارد. افراد عضو این بخش در زمینه‌های مختلف علمی فعالیت دارند و متخصصات غیر نظامی هم با آن همکاری می‌کنند.

بخش مهندسی ارتش آمریکا در خارج از مرز‌های این کشور هم فعال است و کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان و عربستان سعودی سالانه میلیون‌ها دلار پروژه را با استفاده از نفوذ دولت و ارتش آمریکا انجام می‌دهد. بر اساس اعلام سایت بخش مهندسی ارتش آمریکا در حال حاضر این بخش علیرغم برخورداری از بودجه ملی با حمایت دولت در بیش از ۱۳۰ کشور خارجی مشغول فعالیت اقتصادی در بخش‌های مختلف است.

افراد این بخش با لباس نظامی پای پروژه‌ها حاضر می‌شوند تا تاثیر حضور ارتش در آن مناطق پر‌رنگ‌تر شود. فرمانده بخش مهندسی ارتش آمریکا را هم تعدادی از نیرو‌های قدیمی و کار‌آزموده ارتش بر عهد دارد. بخش مهندسی ارتش آمریکا تنها واحد مهندسی در ارتش‌های جهان نیست که در زمان صلح برای انجام فعالیت‌های بزرگ اقتصادی و کمک به توسعه کشور وارد عمل می‎‌شود.

در بسیاری از کشور‌ها ارتش سپاه مهندسی را در اختیار دارد که با توجه به در اختیار داشتن بودجه عمومی و امکانات فنی بالا از توانایی‌های آن در اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در سطح ملی استفاده می‎شود. دولت‌ها در آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌ها از فعالیت‌های قرارگاه‌های مهندسی-نظامی در عرصه اقتصادی به‌ویژه در پروژه‌های توسعه‌ای حمایت می‌کنند و این بخش از ارتش هیچ‌گاه نه رقیب بخش خصوصی، بلکه به عنوان بازویی در دست دولت‌ها برای تسریع و پیش‌برد اهداف توسعه ملی قلمداد می‎شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، اخبار داغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار