باحضور نوبخت در خاش ؛

کلنگ احداث ۱۲هزار واحد مسکونی روستایی ویژه محرومین به زمین زده شد

با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور،کلنگ پروژه احداث واحدهای مسکونی روستایی در سیستان وبلوچستان به زمین زده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در شورای برنامه ریزی و توسعه در حاشیه کلنگ زنی واحد‌های مسکونی ویژه محرومین در سیستان وبلوچستان، طرح یک ساله مسکن محرومان در شهرستان خاش کلنگ زنی شد که در قالب آن ۱۲ هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تا دهه فجر سال آینده ساخته خواهد شد.

وی افزود: این میزان مسکن محرومان در هیچ استانی تصویب نشده و در واقع سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مسکن را در این طرح به خود اختصاص داده است.

نوبخت افزود: این واحد‌های مسکونی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته خواهد شد.

تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این مراسم گفت: احداث مسکن روستایی ویژه محرومین در کشور از استان سیستان و بلوچستان کلید خورد.

تابش گفت: استفاده از تسهیلات ۵ درصد برای بازسازی خانه‌ها از برنامه‌های این بنیاد است، بعضی از خانواده‌ها توان دادن قسط ندارند و خانه هایشان به همان وضع مانده که با اقای نوبخت صحبت شده که این مکان‌ها برای ۱۲ هزار واحد در فاز اول به این خانواده‌ها تحویل داده شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور ۴۲ هزار واحد ساخته می‌شود که از سیستان و بلوچستان شروع شده و امیدواریم تا بهمن سال آینده تموم شود.

وی بیان کرد: این تسهیلات سودی ندارد و ۵ درصد است و در چند سال گذشته در این استان استقبال خوبی شده و بیش از ۹۰ هزار واحد در قالب بهسازی و بازسازی انجام گرفته است، در تمام حوادث در کنار مردم میمانیم و مردم خودشان باید پای کار آیند تا خانه‌ها ساخته شود.

تابش افزود: در کشور کل مسکن روستایی ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد داریم که تا کنون ۲ میلیون ۳۰۰ خانه مقاوم ایجاد شده و تسهیلات به شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم اعطا و این طرح اجرا می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن نهاد عمومی غیردولتی است که برای تامین مسکن محرومین تشکیل شده و بیش از ۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم.

انتهای پیام / ا 

کلنگ احداث ۱۲هزار واحد مسکونی روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.