رئیس انجمن فرهنگی هنری هنر‌های تجسمی عنوان کرد؛

برگزاری سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم/فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی در قم آغاز شد

سلطانی از آغاز فراخوان عضویت در انجمن هنر‌های تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی سلطانی رئیس انجمن فرهنگی هنری هنر‌های تجسمی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت رونمایی از فراخوان‌های سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم و عضویت انجمن‌های هنر‌های تجسمی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد، گفت: مهم‌ترین دوسالانه فرهنگی هنری استان قم در سال آینده برگزار خواهد شد که به دلیل جمعیت هنرمندان گرافیکی استان قم و سطح بالای کیفیت اثرات هنری در زمینه هنر‌های تجسمی در استان قم، یکی از مهم‌ترین دوسالانه‌های فرهنگی و هنری در کشور خواهد بود.

رئیس انجمن فرهنگی هنری هنر‌های تجسمی، بیان کرد: این دوسالانه در سال ۹۸ به مناسبت روز جهانی گرافیک از ۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت در نگارخانه‌های اشراق و فرهنگ برگزارشده و اختتامیه این جشنواره با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روز ۱۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین دوسالانه طراحی گرافیک در سال ۹۳ برگزارشده،اضافه کرد: انجمن هنر‌های تجسمی قم تاکنون فعالیت بسیار خوبی داشته به گونه‌ایی که در شش رشته ۷۲ دوسالانه برگزار کرده و همچنین سیزدهمین دوسالانه طراحی گرافیک در استان قم، پس از دو سال وقفه در اجرا، امسال کلید خورده و در سال بعد دنبال خواهد شد.

رئیس انجمن فرهنگی هنری هنر‌های تجسمی با اشاره به عدم وجود اطلاعات کافی از هنرمندان شهر قم، افزود: انجمن فرهنگی هنری هنر‌های تجسمی، در تلاش است تا با این فراخوان، بانک اطلاعاتی جامعی از هنرمندان هنر‌های تجسمی بسازد که عضویت در این انجمن در سه سطح پیوسته، وابسته و افتخاری انجام خواهد شد.

سلطانی یادآورشد: اعضای پیوسته شامل هنرمندان و فعالان هنری شده حق رأی داشته و اعضای وابسته شامل قاب‌سازان و گالری دارانی می‌شود که هنرمند نبوده، ولی علاقه به این کار دارند و همچنین اعضای افتخاری شامل هنرمندان بزرگ و پیشکسوتان هنر‌های تجسمی بوده که آن‌ها نیز حق رأی خواهند داشت.

همچنین فراخوان سیزدهمین دوسالانه گرافیک استان قم و فراخوان عضویت در انجمن هنر‌های تجسمی قم آغاز شدند.

سلطانی با اشاره به زمینه‌های متفاوتی از هنر طراحی گرافیک تصریح کرد: دوسالانه طراحی گرافیک، در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس‌های تبلیغاتی و بخش موضوعی برگزار خواهد شد که برخی از این بخش‌ها برای اولین بار است که اجرا می‌شوند.

وی بیان کرد: در بخش اصلی، اکران آثار هنرمندان صورت می‌گیرد که سفارش‌دهنده داشته، در بخش تجربی آثاری به نمایش گذاشته می‌شود که سطح کیفیتی بالایی داشته، اما سفارش‌دهنده نداشته و همچنین در بخش آژانس‌های تبلیغاتی، کانون‌های تبلیغاتی در ۷ رشته با موضوع آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که آثار برتر علاوه بر اکران در نمایشگاه، در سطح شهر نیز اکران می‌شوند.

انتهای پیام/ح

آغاز فراخوان عضویت در انجمن هنر‌های تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار