معاون اجتماعی قوه قضاییه:

قوه قضاییه نیاز دارد دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهد

الفت گفت: باید قوه قضاییه دایره فعالیت‌های خود را از تحقیق، دادرسی و رسیدگی به جرایم گسترش داده و وارد مباحث پیشگیری شود.

قوه قضاییه نیاز دارد دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها اظهار کرد:باید قوه قضاییه دایره فعالیت‌های خود را از تحقیق، دادرسی و رسیدگی به جرایم گسترش داده و وارد مباحث پیشگیری شود. ما متوجه شدیم که فعالیت‌های خود را به دادرسی‌ها محدود نکنیم و لازم است مباحث پیشگیرانه را بیش از گذشته مدنظر قرار دهیم و البته نیروی انتظامی هم همین سیاست را در پیش گرفته است که خوشبختانه خروجی‌های خوبی را به دست آورد ایم و لازم است در اینجا از نیروی انتظامی هم بابت این سیاست تقدیر و تشکر کنم.

وی اظهار کرد: اگر در چنین جامعه‌ای با مردم با محبت و عشق رفتار کنیم هنر بزرگی کرده ایم، چون نیاز جامعه کنونی مهر ورزی و مهربانی است و باید این فرهنگ گسترش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه جشنواره امسال آخرین جشنواره‌ای است که در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی برگزار می‌شود و لازم است از حسن نظر ریاست محترم قوه قضاییه که این فرصت را فراهم کرده اند که قوه قضاییه به این سمت حرکت کند تشکر کنم.

الفت تصریح کرد: ریاست محترم قوه قضاییه در ایام حضور خود در این سمت یادگار‌های خوبی را در این حوزه باقی گذاشتند.

وی گفت: قوه قضاییه باید با اعتقاد قلبی به عرصه‌های اجتماعی ورود کند و ارتباط خود را با جامعه بهبود بخشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: اینکه جشنواره ایده‌ها را برای کنترل آسیب‌ها برگزار کنیم و اسم کارآفرینی هم به آن بدهیم بسیار ارزشمند است، چون وقتی صحبت از کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌کنیم معمولا با مشکلاتی مواجه هستیم، چون کار اجتماعی همراه با ایثار و نیازمند سرمایه گذاری است و اگر کسی بخواهد در این حوزه نفع مادی ببرد کمی کارش سخت می‌شود لذا به این نتیجه رسیدیم که در اینجا باید یک شکوفایی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: اکنون برای برگزاری چنین جشنواره‌ای بین مسئولان مختلف اشتراک نظر وجود دارد واگر کنار این کار بزرگ از مشوق‌های مختلف استفاده کنیم حضور قشر جوان و ثبت ایده‌های آن‌ها نیز رونق می‌یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بحث اجتماعی کردن کار بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد و مردم باید متوجه شوند که آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد و باید خودشان به دنبال درمان آن باشند و نباید دنبال این باشیم که کسی یا جایی بیاید و آسیبی را درمان کند.

الفت افزود: این کشور باید با دستان همین جوانان ساخته شود و این ایده‌های جوانان هم باید توسط خود مردم حمایت شود.

وی تصریح کرد: ما از نظر محتوا جامعه‌ای بسیار غنی هستیم یعنی هم از نظر ایرانی بودن و هم از نظر اعتقادات دینی واسلامی دارای شأن زیادی هستیم وا گر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم می‌توانیم به سرعت مسیر موفقیت‌ها را طی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پایان اظهار کرد: امیدوارم که در این عرصه بیش از گذشته تلاش و فعالیت صورت گیرد و ایده‌های شناسایی شده و منتخب تجاری شوند.

گفتنی است؛ در پایان این جشنواره از نفرات برترو ایده‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
قوانين كشور بايد بازنگري بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
پیشگیری از وقوع جرم باید بشه
آخرین اخبار