باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا درگذشت

جان دینگل، باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا که حدود ۶۰ سال خدمت کرد، در ۹۲ سالگی پس از ابتلا به سرطان درگذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، «جان دینگل» باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا در ۹۲ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت. دینگل نماینده سابق میشیگان از حزب دموکرات بود.

باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا درگذشت

جان دینگل در سال ۱۹۸۳

دینگل پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۵۵ جایگاه او در کنگره را نصیب خود کرد و پس از بیش از ۵۹ سال خدمت در کنگره این سمت را به همسرش واگذار کرد. او در سال ۲۰۱۴ گفت دیگر در انتخابات کنگره شرکت نمی‌کند و «دبی دینگل» همسرش به جای او وارد این رقابت شد. دبی دینگل اکنون سومین دوره عضویت در کنگره را می‌گذراند.

باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا درگذشت

جان دینگل در سال ۲۰۱۱

دینگل از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۳ شاهد اتفاقات تاریخی مهمی بود. برای مثال وی شاهد اعلام جنگ «فرنکلین روزولت» سی و دومین رئیس جمهور آمریکا علیه ژاپن پس از حمله این کشور به پرل هاربر بود.

او در ۲۶ دسامبر ۱۹۴۱ شاهد سخنرانی «وینستون چرچیل» نخست وزیر انگلیس در کنگره بود. دینگل در جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت کرد و یکی از آخرین کهنه کاران جنگ بود که در کنگره فعالیت کرد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری را در سال ۲۰۱۴ به دینگل اهدا کرد. وی پس از ترک کنگره به خاطر پیام‌های توییتری که منتشر می‌کرد معروف شد. او حتی گاهی درباره سگش توییت می‌کرد.

باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا درگذشت

جان دینگل در سال ۲۰۱۴

انتهای پیام/

مرگ باسابقه‌ترین عضو کنگره آمریکا در ۹۲ سالگی

برچسب ها: آمریکا ، کنگره ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
رفت به درک...
آخرین اخبار